afbrydere "trækkes" ud til kant af ny væg

Hej hej
Endnu et måske dumt spørgsmål fra min side..
Vil skrue et lag gips på væggen i garagen da indervæggen er så hullet og ødelagt.
Stikkontakterne , hvis ledningerne er lange nok, kan man så afmontere det hele og sætte en klods bag så de kommer ud til forkant af ny gipsvæg ?
Sorry min måde at forklare på.
På forhånd tak

 The day you quit is the day you lose.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke helt klar over, hvad du egentlig vil med de der træklodser, men jeg ved at når vi snakker gipsplader og el, så skal der anvendes sådan nogle: Forfradåser. Alt andet vil være noget fusk.

http://www.jemogfix.dk/jemfix/web/Static.nsf/va_page/DKST00662

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Helt enig med Kermit - de er iøvrigt nemme at sætte i.

Husk at føre kablerne helt ind i dåsen - ikke noget med at samle ledninger bag væggen

Er det nødvendigt at samle dem skal det gøres rigtigt - rør skal forlænges og nye ledninger i - kabler skal samles med presmuffer og krympeflex med lim omkring - men de ting bør du lade en autoriseret om

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

de der gipsplader...kommer de til at sidde helt op af væggen?...for sådan en forfra dåse fylder trods alt lidt bag til, så der skal bruges noget plads til det....Hvis du sætter gipspladerne helt op af væggen, så ville jeg nok "bare" sætte en lille klods bag indmuringsdåserne, men hvis du gør det, så skal du være opmærksom på at kabler/rør som løber ind i dåserne skal føres med ud, så de stadig er inde i dåserne....jebs, det lyder en smule besværligt.....Men hvis du sætter et skelet op så der er plads til forfra dåser, så vil jeg anbefale at bruge dem...Hvis du har flere oplysninger, vil jeg gerne høre dem, så jeg kan komme med en mere fyldest gørende løsning
Jeg skruer et lag gips direkte på indervæggen ( H H gasbetonelementer ), så dåserne skal 13 mm længere ud.
Må jeg overhovedet selv flytte dåserne og forlænge rør/kabler ?

 The day you quit is the day you lose.
Skrevet af Lauhansen på 29 nov 2010 19:40
Jeg skruer et lag gips direkte på indervæggen ( H H gasbetonelementer ), så dåserne skal 13 mm længere ud.
Må jeg overhovedet selv flytte dåserne og forlænge rør/kabler ?
Hvis du bare knalder et lag gips på og der ellers sidder dåser i forvejen behøver du ikke flytte dem med ud, hvis ledningerne ellers kan nå. Bare lav huler til afbryder og stikkontakt i gipspladen.

Du skal så blot købe nogle længere afbryderskruer der kan nå ind i dåsen.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Skrevet af EISOE på 29 nov 2010 20:01
Hvis du bare knalder et lag gips på og der ellers sidder dåser i forvejen behøver du ikke flytte dem med ud, hvis ledningerne ellers kan nå. Bare lav huler til afbryder og stikkontakt i gipspladen.

Du skal så blot købe nogle længere afbryderskruer der kan nå ind i dåsen.



Okay, se det vidste jeg ikke
Det sparer mig jo for en del tid og penge. Takker

 The day you quit is the day you lose.
Og hvis du vil spare mere tid, (og måske penge), så limer du pladerne op.
Men det kræver nok at underlager, (eks. væg), er jævnt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis