toilet vil ikke trække ud efter det er begyndt at fryse..

hej med jer.Vi har bygget et nyt toilet med tilhørende rørføring ude i skunken på 1. sal. men her efter der er kommet en del frost vil toilettet ikke skylle ud mere?? alt andet virker (vandhane og bad) Men bare ikke toilettet??? Har prøvet at smide noget varm vand ned i cisternen.........
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis afløbs røret er 100 mm Ø skal der altså mere end en sjat varmt vand derned hvis det altså er frosset. Men hvordan skulle det kunne fryse hvis faldstammen befinder sig inde i huset ? Jeg tror snarere at fejlen skal findes i sammen føringen, og har i egen septitank så få den tømt, det er nemlig ofte problemet her hvor jeg bor.

V.h.  Håndværkeren
Er det fordi, der ikke løber vand til cisternen, så der ikke kommer vand, når der trækkes ud, eller vil det ikke løbe ud af "gulvvasen"?
Når du skriver noget med skunken, formoder jeg det er på 1. sal og har ikke helt fantasi til at forestille mig, at faldstammen skulle være frosset, og hvis det skyldes forstoppelse, må der også være problemer andre steder i huset.
Men ellers er det en god ide med at få tømt en evt. septicbeholder, hellere nu end midt i den søde juletid med mange gæster.
Håber du kan finde låget!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis der er en "vandret" forbindelse mellem toilettet og et faldrør er det meget muligt at afløbet er frosset på den strækning. Et afløb skal altid frostsikres. Det er jo ikke for ingenting af afløbsledninger skal mindst 80cm i jorden.
Hej,

Som KTM synes jeg også lige der mangeler info om det er afløbet der ikke kan tage vandet, eller om der er fordi der ikke kommet vand i cisternen..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

så er jeg her igen.. Og ja det er fordi der ikke løber vand ind i cisternen, så er der jo heller ikke noget vand at skylde ud med....
Annonce
Tjae. så¨har du ikke isoleret dine vandrør godt nok!
Du må ind i skunken til rørene og få sat noget varme på, medens du holder installationen grundigt under opsigt, da rørene kan være revnede og vil afgive vand i stride strømme når det løsner.
Sørg for at give vandet mulighed for at løbe medens du tør på det, evt. ved at løfte svømmeren i cisternen.
Gider du ikke tø det op, så luk for vandtilførslen til den streng.

Med venlig hilsen
ktm

 

tror jeg tager den lette løsning i 1. omgang. Jeg har været nede at lukke for vandet til toilettet... Er det så bare at sætte sig til at vente og be om godt vejr. så det kan tø op igen??????
Når du får røret tøet skal du i gang med at frostsikre det, isolering er ikke nok, der skal et varmekabel under isoleringen.
Hej Igen,

Jeg havde præcis samme oplevelse sidste vinter.. Jeg havde renoveret badeværelset på 1. sal, og sat en indbygningsciaterne i skunken.. Skide smart..

Men da jeg havde lavet alle installationer, så isolerede jeg lige 100mm uden på de 50 mm der var i forvejen.. og min slange til vandet til cisternen lå i mellem disse to lag, det var en fejl, den frøs..
Så den varme der trak ud gennem de første 50 mm var altså ikke nok mod den kulde der trak ind gennem de sidste 100mm..

Løsning var at jeg pillede det ned, skruede slangen fast mod væggen og så på med de 50mm. og dernæst de 100mm.. Der har ikke været problemer siden..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis