træk i skorsten

vi har købt sådan et sæt med en brændeovn og en stålskorsten og er sådan se rigtigt glade ved det.
Men vi har et stort problem nå det blæser, det er som om den suger luft igemmen og vi bruger 3 gange så meget træ og oven brænder og gløder helt vildt.
Normalt nå der er godt gang i den lukker vi alle luftspjæld og den gløder bare stille og roligt.
hvad kan vi gøre ved det og helst ikke den ide med at skære hul i vores skorsten og sætte en klap i tror ikke det ville gøre min kone skide glad da vi har prøvet det før i en anden skorsten og den stod og klappe hele tiden
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan en klap. vil også bare lave undertryk og suge varmen ud i det fri. Kan du ikke sætte den klap et anden sted. feks. på et uudnyttet loftrum hvis du har det. Ellers må fejeren hjælpe dig med spørgsmålet da jeg ikke er sikker på hvor sådan en trækstabilisator må placeres.
det kan godt være du har ret at den ikke er tæt nok , jeg kan godt nok høre det piver lidt i top luftspæljet men kan ikke rigtigt se hvordan jeg skulle kunne gøre det mere tæt
Det er jo lidt et luksusproblem du har. De fleste her har problemer med for lidt træk i skorstenen.

Har du kontrolleret tætningsbåndet rundet om lågen? (jeg tror også det var det GOM tænkte på). Hvis det er gammelt og fladt kan den trække luft ind den vej.
2 år gammel men ham jeg har købt den af kommer ud og kigger på den så må vi se hvad han siger
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis