Træbriketter

Nogen som har erfaring med gode billige træbriketter til brændeovn ?

Altså træbriketter af god kvalitet, uden alt for meget "skidt" i.

Er der nogen ide i at vælge de dyrere briketter, eller er det hip som hap ?

Mvh. Frank K.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man kan være heldige at finde nogle billige som er rigtig gode og nogle dyre som er rigtig dårlige......... min erfaring siger mig at de lyse i fint og hård presset smuld er de bedste........ og gider på ingen måde købe de mørke, med det grove smuld

Mvh

 

Thomas

Ja de kan jo også blive for billige, men jeg kan købe træbriketter af god kvalitet til 1500,00 kr pr. palle. Er de billigere er de nok ikke meget mere værd. og det kan kun betale sig hvid du køber flere paller hjem ad gangen. Men de varmer godt uden at svine.
Så det kan du roligt købe, de dyrere af hårdttræ holde længere, men det er min erfaring at de også skal have mere luft for at brænde rent, og hvorfor dog hælde mere varme op i skorstenen end der er nødvendigt.

V.h.  Håndværkeren
Hvor køber du til 1500 kr?

Skal siges at jeg endnu ikke har brændeovn. Grundet vejret bliver den ikke sat op denne weekend.

Købte igår nogle træbrikketter i Brugsen. Så prøver jeg dem til at starte med.
Her på "Djævleøen" ligger prisen desværre i almindelighed på kr. 2.000 eller mere for en palle med 1000 kg!
Er det en distributør, der er landsdækkende?

Eller er det "smuglervarer" sydfra?

Med venlig hilsen
ktm

 

Næh det er såmæn bare mit energi selskab der sælger til den pris, det er muligvis kun for os der er kunder i forvejen. Vi køber da også hårde hvidevare computere TV o.s.v. ved Sydenergi.
Har faktisk lige siddet med en Føtex reklame, hvor de sælger dem til 2500,00 Kr. i Sønderborg.
Annonce
Ja det er ikke svært at komme til at betale ågerpriser for briketterne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er også nogle foderstof "møller" der har dem til fair priser. Men det er jo ofte selvhenter.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Håndværkeren på 28 nov 2010 15:56
Næh det er såmæn bare mit energi selskab der sælger til den pris, det er muligvis kun for os der er kunder i forvejen. Vi køber da også hårde hvidevare computere TV o.s.v. ved Sydenergi.
Har faktisk lige siddet med en Føtex reklame, hvor de sælger dem til 2500,00 Kr. i Sønderborg.
Ja nogle fordele har vi da i udkants Danmark

Men jeg har de sidste 5 år fyret med træbriktter lige fra Jem og Fix til tyske varer og jeg synes ærlig talt ikke der er den store forskel på dem. En enkelt palle må have haft "diverse" ting presset med for der lugtede det lidt men ellers ingen problemer.

Nogle brikketter har lyse i det hvor andre er lidt mere brune og noget mere grove i det, De brænder ikke lige så nemt som de lyse.

Ellers som KTM siger. Man kan hurtigt betale for meget


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg sammenligner priserne på briketter med pillepriserne.
De sidste mange år har jeg givet ca. 2 kr. pr. kg for træpiller, medens priserne på briketter samtidigt er steget fra så vidt jeg husker 1400 til nu ofte 2500 kr., altså dyrere end piller.
Det kan umuligt være dyrere at producere briketter ift piller og materialet er ofte ringere, der bruges i briketterne.
Jeg tror vi bliver taget lidt i bagdelen af de rare brændselshandlere!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har lige tjekket dagsprisen hos Sydenergi på briketter og piller.
Briketter 1565,00   Piller 6 og 8 mm. 1865,00
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis