mørk øl

jeg er ikke den store rødvins drikker til anden juleaften. har for et par år siden prøvet at få noget mørkt øl til anden og det var en succes. men kan ikke komme på hvad det var for en. 
nogle herinde der har nogle gode forslag til hvilken øl jeg skal købe. og hvor jeg kan købe det 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm det er jo en let en.. eller hvad.. Det kan jo være alt fra en jule hvidtøl og ind over alt muligt og så slutte med en Carls lager??

Men søg disse på nettet, måske kan du huske etiketten
Chimay Rouge (Premiére)
Chimay Bleue (Grande Réserve)

Den blå er min favorit, men den koster over 50 kr, så det er jo ikke så tit den er i køleskabet.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Dunkel Weissbier? Den model kan jeg godt lide til lidt 'tung' mad

Der er mange forskellige mærker, men så må du jo prøve dig frem ;-)

 

Hvede øl mætter ret meget. Så måske ikke så godt til Julemad

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg skød et par ænder tidlige på sæsonen. I weekenden servede fruen den ene. Vi fik Randers Bryghus Julebryg til. Det var en rigtig fin kombination.
Julebryggen holder 6%, som passer godt til den lidt fede mad, hvor en "lav ampere øl" har svært ved at slå igennem. Den har en gylden farve med smag af frugt og julekrydderier uden den irriterende lakrids som Tubergs Julebrok er fuld af.

Jeg synes den er værd at prøve også selvom den sælges under lidt falsk reklame, da den angiveligt ikke er brygget i Randers, men importeret.
Annonce
Der er mange muligheder, især hvis vi snakker stærke øl. Du kan prøve nogle af de belgiske trappist øl, feks st feullien´s julebryg, eller Carlsbergs Golden Naked Christmas Ale. De er blandt mine 2 favorit juleøl.

http://www.lyrk.dk
Aldi har en overgæret ale, 5,7 %, som vistnok koster 6 kr. Jeg kender den ikke, men der er ingen grund til at tro, at den ikke skulle være drikkelig. Og det ruinerer i det mindste ingen at prøve.
Skrevet af Naveren på 30 nov 2010 22:26
.... feks st feullien´s julebryg, 

Helt enig i at det er en rigtig god øl, og så leveres den jo i en meget tiltalende størrelse.

Kom sgu til at lægge et par stykker i fruens indkøbsvogn  
hvor kan jeg købe st feullien´s julebryg ??
Skrevet af kadd på 02 dec 2010 19:19
hvor kan jeg købe st feullien´s julebryg ??

Jeg faldt over dem i Bilka, men jeg vil da tro flere andre har dem på lager.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis