Efterisolering af ydervægge??

Hej, jeg skal igang med,at efterisolere nogle ydervægge(enkeltstens selvf.). Har nogle spørgsmål, som i garvede LDSér sikkert kan svare på.
Planen er at lave et skelet, i enten træ eller stålreglar 95mm og så isolere.Herefter 45mm forskalling til at trække el og pex og så isolering,til sidst gips på.
1. Stål eller træ reglar? (hvorfor?)
2. Med hvad og hvordan, monterer jeg bedst reglarne i ydervægge?
3. Skal jeg montere dampspærre mellem reglar og forskalling?
4. Til sidst, vindueslysningerne er buede foroven og vinklet udad. Hvis du sidder med et cowboytrick, til hvordan jeg får ført det med ud i den nye væg, hører jeg det gerne.
Det var vidst det,(for nu)  På forhånd tak.
Hej, jeg skal igang med,at efterisolere nogle... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nla.

Vedrørende dit project med efterisolering vil jeg anbefale dig at bruge træskelet. Det vil jeg fordi hvis du ikke har helt styr på det er det nemmere for dig både at forskalle samt opsætte dampspærrer mm på træskelet. Sørg for at købe væg reglar når du køber. De er meget lige og beregnet til netop den type arbejde.

Hvis du monterer en i gulv og loft har du et godt grundlag for dine stolper. Dampspæren ligger du på den varme side af isoleringen inden du forskaller med 45x45. I din forskalling kan du så ligge yderligere 45mm isolering. Til sidst beklæder du med den type beklædning du ønsker. Jeg kan anbefale fermacell.

Held og lykke.

Simon Knudsen

Vesterbæk kviste

Færdige tagkviste i høj kvalitet

www.vesterbek.dk


Skrevet af NLA på 30 nov 2010 20:51

Hårdt brændte mursten??? hmm??? huset er fra 1877 og kalket kan det give en ide´?
 Hvorfor vindpap indvendigt på muren? og afstand til mur for ventilation? jeg mener da ikke det blæser indenfor så må det være på tide at få isoleret 

Jeg kan se at andre har svaret så det behøver jeg jo ikke   

Igen, held og lykke med projektet.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Puhaa! tak for svarene til jer alle    Der er i forvejen efterisoleret, på en del af ydervæggene i huset, lavet af tidligere ejer. Det er lavet med cellutex/blød træfiberplade, og gud ved hvad ellers der gemmer sig. Så det er en ommer!Jeg har endnu ikke ,taget hul på,de eksisterende vægge,men planen er at de alle skal have en tur. Så vidt jeg kan se er der ingen ventilation, i form af udkradsede fuger eller andet.Der er tilsyneladende  ikke problemer med frostsprængninger pt. så mon ikke det er hårdtbrændte sten? Så kommer ??? til 100000kr : vil det så give ballade, når jeg sandblæser og filtser facaderne?
Skrevet af hpox på 01 dec 2010 19:14
Slet ikke.
Du ødelægger bare stenoveffladen.
Og påfører dig selv en evig forpligtigelse til at vedligeholde den filsede overflade.


Altså skulle der ikke være nogen problemer i det
Ja jeg ved det, men alternativet er at reparere puds og kalke hvert eller hvert andet år.
Det er rigtigt at der nok skal kalkes temmeligt ofte.
Der er tidligere skrevet om frostsprængninger. Det gør det jo absolut ikke bedere at du fjerner et pudslag.
Hvis du vælger at afrense vægoverfladen så vælg en mild metode. Det kan sådanset godt være sandblæsning - mit gefyl. men ellers højtryksspuling eller gadekost.

Men som det tidligere er sagt - mange gange. Det er langt at foretrække at isolerere udvendigt. Et dygtigt lag isolering og moderne pudssystemer, det holder længe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også