Nyt kloak anlæg

Er der nogen i dette forum der ved noget om et  wavin-anlæg med mekanisk nedsivning.
 - Problemet er lugt..Meget fæl lugt. Problemet er dog (heldigvis) "kun" udendørs.. Anlæget er som sagt nyt, og lavet af prof kloakmester.. (Der dog ikke mener der er noget galt) "sådan er det mange steder" er den eneste melding jeg har fået fra ham.
 - Jeg vil imidlertid gerne kunne nyde en grill-middag på terassen, næste sommer, uden at blive forstyrret af stanken.... Eller naboer der kommer for at klage over lugten.
Hjæææææælp!
Der er tale om et sommerhus.. og alle rør mv er nye (kostede en formue)

Lars

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis kloak mesteren ikke vil hjælpe. Så må du prøve Wavin.
Du har nok ret. Der er bare det at produktet jo nok ikke fejler noget, håber jeg. Tænkte bare at når hans udmelding er ; at sådan er det mange steder... Ja så kunne det være at nogen havde noget der ligner en løsning på det...
- Efter min bedste overbevisning kommer lugten fra det lille hul ved siden af det store dæksel der bruges til tømning... ingen af disse er jo helt tætte... og er ikke beregnet til at være det... så problemet er jo andetsteds..?.. Der er brugt specielt sand omkring dræn iflg reglerne...
Næh.. i gamle dage (griner) der ku man lave kloak.. med gæring i septictanken osv..
Men det hjælper jo ikke på mit nye anlæg!!

Lars

Kan du ikke slippe afsted med at tilføje et udluftningsrør ført op over taghøjde, evt. på et T-rør skudt ind i røret til tømningsrøret?
Hvis du kan det, kan du lægge dæksel og låg ned i plasticfolie, som du først lægger ud over åbningerne.
I takt med temperaturudsving og tilførsel af materiale til tanken, skal der være mulighed for trykudligning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er skam et udluftningsrør... godtnok på selve huset.. det er ført op gennem taget og derigennem er der jo direkte forbindelse til tanken, men du mener et ekstra henne ved tanken? ...
Hvis det er tilfældet... har jeg så ikke bare solg problemet til mine (stadig forstående) naboer?

Lars

Nu ved jeg ikke helt hvad et mekanisk nedsivningsanlæg er.
Men det rør du har ført OT på huset har vel med selve installationen at gøre!
Og hvorfor må dækslerne ikke være tætte hele vejen ud til nedsivningsområdet?

Annonce
Om dækslerne må være tætte ved jeg ikke.. men det leverede er bare beton der hviler ned over plastic opføringerne afsluttet med et dæksel der også er af beton.. ikke tætsluttende med gummi pakning ell lign.
Denne afslutning er helt i overensstemmelse med hvad der forlanges af tilsynsførende myndighed..
- Det burde bare ikke lugte!!

Det rør der er over tag er koblet direkte på faldstamme langest væk fra tank (ca 10 m).. derfra videre til spule(samle) brønd, hvor faldstamme nr 2 kommer ud (den er heller ikke tæt) og så til tanken.

Mekanisk nedsivning betyder bare at det der er udledning til dræn og ikke er nogen form for tryk på drænledningerne(pumpe)

Lars

Det var dig selv der tidligere skrev: "ingen af disse er jo helt tætte... og er ikke beregnet til at være det"
Men der skal normalt udluftning over tag fra begge faldstammer. (Selv om jeg ikke forstår at der kan være faldstammer i et sommerhus, hvor der kun må være 1 etage.
Men Anyhow. De brønde hvor dækslerne ikke slutter tæt tætner du bare. Enten kan der vist købes noget gummipaknings-halløj. Eller bare rund med en stribe silikone i sprækken. Så det bliver tæt.
(Du kan egentlig osse bare lave en såkaldt "sandlås". Hvor fint sand hældes ned i sprækken. Men det er ikke altid det virker - fordi sandet drysser ned i brønden).
Skal du have adgang til brønden skærer du bare fugen op.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis