indvendig beklædning

Hej alle.
håber der er nogen der kan give et godt råd mht indvendig beklædning. er ved at lave et kolonihavehus og skal have lodrette gulvbrædder som vægbeklædning. For at undgå at forskalle vandret havde jeg tænkt mig at beklæde de lodrette regler med 9mm krydsfiner plader og derefter skrue gulvbrædderne på lodret men er kommet i tvivl om  9mm plader er nok til at skrue i til at holde de evt spændinger der måtte være i brædderne; de vil få en længde på ca 2.5 m.
peter
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor langt har du mellem dine lodrette regler ?
Det var en noget avanceret beklædning.
Hvis du sømmer 9 mm plader på hele væggen er det jo bare at male dem. Så er den væg færdig. (Så kan du bruge gulvbrædderne i loftet - hvis det var) :o)
Kunne du ikke sømme 3 vandrette lister på reglerne. En ved gulvet, en i midten og en ved loftet.

Husk dampspærre.
jeg har 60 cc ml reglerne...og ja, det ville være nærmere at forskalle, men da huset er meget lille er plads guld. derfor den tyndest mulige plade til at dannne bund for brædderne, men jeg ved ikke om den er for tynd
Jeg synes nu stadigvæk at det er en tosset konstruktiom.
Vend brædderne vandret, så sparer du endnu mere plads.
Men med 60 cm mellem reglerne så går det nok med gulvbrædderne. Skru fast pr ca. 80 - 90 cm.
tak hpox
ved godt det ikke er en normal konstruktion...men fruen har bestemt, du ved nok..tror du det ville være nok at skrue dem fordækt altså kun i feren ligesom ved normalt gulv
Ja, det er fint.
Egentlig kunne du osse lime dem op.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også