Lave murstens mønster på udvendig facade af porebeton

Hejsa,

Er det muligt at lave en "mursten" mur uden på en facade af porebeton som vil ende med at fremtræde som en vandskuret murstens facade?

Hvor meget vedligehold vil der være med sådan en løsning?

Jeg har fundet nogle eksempler på indvendige "murstens" mure:
 
http://www.varberg.dk/gds/trinfortrin.html

og
demo video på:
http://www.skalflex.dk/side4817.html  video "Skaltherm Murstensmønster"

Mvh
Kim
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man sikkert godt.
Men man kan osse lade være.
Producenten betegner det som billigt og UTROLIG NATURTRO!!!
Prisen kender jeg ikke, men intet kan være mindre naturtro end påsmurt puds med murstensmønster.
Lad være med at smøre den slags snask på huset. Det gør det forhåbentlig usælgeligt.

Brug hellere pengene på en omgang udvendig isolering og efterfølgende puds.
Se, det er der fornuft i.
hej
Det kan man godt, er ikke en gang svært når man ved hvordan.Har brugt produktet fra skalflex en del gange, MEN dog aldrig udvendigt !! Så jeg aner ikke hvilken indflydelse det vil få på dine ydervægge med hensyn til fugt og vedligehold på langt sigt.
Så vil det måske være bedre at lave væggen som hpox beskriver og så lave murstens mønster yderst, vandskure og til sidst male.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tanken var om det kunne give et godt resultat at smøre det udenpå h+h termoblokke.. Man kunne selvfølgelig også gå efter almidelig puds som afslutning som du nævner. Men jeg tænkte bare på om denne "musten"s løsning er ligeså vejr bestandig som en rigtig vandskuret murstens mur.

Kim
hej
Spørg producenten om dokumentation på deres produkt, og spørg til vedligehold, begge dele burde ligge klar til en evt. ny kunde.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Du kan sagtens lave det, men det er utroligt svært at få puds til at holde på pore beton.

Jeg vil støtte op om de andre, isolering, og nyt puds. Du får en meget mere holdbar facade.

Mvh Thomas Hansen

Hej

Jeg har bygget et skur i leca, og derefter lavet murstensmønster med en weber vandskuring som afslutning, det ser brand godt ud og holder 100% det har holdt 3 år nu uden, veligeholdelse, og ingen afskaldninger, eller anden form for skade
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også