Køleskab med indbygget fryser, slukker.

Jeg har et problem med mit køle/fryseskab, eller måske nærmere huset?

Når jeg er væk et par dage fra huset, kommer jeg ofte hjem til en fryser, hvor alt mit mad tøet op væsken derfra er løbet ned i køleskabet.
Jeg har haft et tidligere køle/fryseskab, der gjorde fuldstændig det samme, som jeg så smed ud, i troen om at det var køle/fryseskabet der var noget galt med.
Jeg har fået at vide at det måske er bagsiden, der ikke får plads til at komme af med varmen, og har så prøvet at trække det frem en halv meter, men med samme resultat - mad der er lige til at smide ud.

Jeg kan ikke forestille mig det er en løs forbindelse, da det ofte er tændt, så hvorfor skulle det lige pludelig slukke i et døgn?

Hvad kan jeg gøre og har I en idé om hvor problemet ligger?


Med venlig hilsen

Jacob

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne det tænkes at der kun er en kompressor som køler både fryserdelen og køledelen, og dermed også kun en termostat som sidder i kølerskabdelen. Hvis du så ikke åbner kølerskabet i flere døgn, bliver temperaturen i køleskabet måske ikke så lav at kompressoren starter, og hvis kompressoren ikke starter bliver fryserdelen heller ikke kølet/frosen. Jeg ved ikke om det er rigtigt, jeg har ikke selv erfaret det. Du kunne måske prøve det af ved, at stille temperaturen i køleskabet til måske +2 grader, for at se om det gør en forskæld.

 TORN

Hej Jacob,

Bliver der koldt i rummet hvor det er placeret, når du er væk ? Hvis der gør, så er det årsagen.. Der skal være min. 10 grader for at det kan virke.. - Dette ser man tit i sommerhuse :-)

Men hvis det står i alm. omgivelser, og laver det nummer der, så vill jeg evt. prøve at skifte termostat, de kan være ustabile lige inden de holder helt op med at virke..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

hvor gl er skabet?, har du lagt mærket til om der var strøm/lys i skabet dengang du kom hjem?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis