oliefyr skal skal ikke

Hej

Jeg står lige midt i et lille dilemma, er ude og rejse og så bliver der selvfølelig problemer med pillefyret derhjemme(kvinder og rensen brænder plus div små justeringer=virker ikke)........ vi har før snakket om at få installeret et oliefyr som kan tage over hvis der bliver problemer, men er det en god ide eller skal jeg holde mig til pillefyret måske overveje et nyt....... råd ønskes og gerne modelforslag

Mvh

 

Thomas

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har valgt modellen med et lille oliefyr ved siden af pillefyret, til lige netop den situation du der beskriver.
Men pga at min olietank ikke længere er lovlig, er fyret dog ikke længere i funktion, men min plan er at etablere en mindre tank, til evt. ferieperioder om vinteren.
Og nej, jeg tør ikke løbe an på at kvinden vil tumle pillefyret med succes. Hun udviser heller ikke den fornødne entusiasme!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tag en snak med en VVSer i et område, hvor man lægger gas ind.
Jeg fik i sin tid min kedel for nærmest at fjerne den.
Det er en lille italiensk støbejernsfætter med oliebænder på. Selve kedlen fylder vel 45x45x110 cm og er sikkert i underkanten i en hård vinter, men den kan i hvert fald holde hytten frostfri og så må resten klares med brændeovne, hvis man også skal opholde sig i huset.
Jeg vil ikke kloge specielt i olefyr, men vil råde dig til at finde en støbejernskedel, da de ikke tærer lige så hurtigt som pladejernskedler.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Du skal nok skynde dig at få sat oliefyret op for mener der er kommet nye regler som gør at det vist nok skal være et kondenserende oliefyr hvis det bliver sat op efter
nytår.
Problemet er vist at med et kondenserende oliefyr så skal skorstenen fores
med noget stål værk pga kondensvand.
Er altså ikke helt sikker på reglerne men du kan evt spørge nogen der sælger
oliefyr.

Hilsen Jan
Hej igen

Måtte jo hellere tjekke mine udukomenterede påstande  ang olifyr
og fandt efter noget tids søgen det her link http://www.energibranchen.dk/Files/..._3_low.pdf

Her står at efter nytår skal BR10 overholdes og det betyder at det kun er
kondenserende oliefyr der er effektive nok.

Hilsen Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis