Opel Vectra Ikke køre frem

Hej Jeg har en opel vectra fra 1997.
Har et problem med at den ikke kan køre fremad men kan sagtens bakke. Hvis jeg sætter den i første og giver nok gas, så kan den trille lidt, men det er som om bremserne blokere, men dette gør den ikke i bak gear. Og det skete lige fra den ene dag til den anden, natten over. Meget mærkeligt, nogen bud?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bremsebakker er ødelagt og sætter sig i klemme når du kører frem.. den kan også blokerer når du bakker, så bak ikke på arbejde.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Men hvorfor kan den så bakke? Det er vel stadig de samme bremsebakker den bruger, når den bakker.
ja.. men den ene vej sætter de sig i klemme..

Svendborg

Nå okay, men tak for svaret da, men det er a sjovt de bare lige gør det fra den ene dag til den anden hvor dan bare har stået parkeret?
Nej.. det er jo derfor.. en belægning falder ikke af langsomt.. De har været frosset fast, og så ødelagt når du har sluppet bremsen og prøvet at kører mens de sidder fast på tromlen.
Det er sikkert længe siden de er blevet udskiftet.

Svendborg

Annonce
Min gamle Kadett E 89, gjorde det samme. Hvis jeg gav håndbremsen 2-3 klik op, så kunne den kører frem. Skulle kører med håndbremsen trukket lidt op. Fandt aldrig fejlen.
Det lyder godt nok mærkeligt??
Nå men har sgu fundet ud af at jeg har skivebremser hele vejen rundt, så det kan ikke være bremsebakkerne. Andre forslag??
Bremseklods/er evt. med en løssidende belægning.

Løsningsforslag, adskil bremserne, og udskift/renover dele efter behov.

(nogle biler har tromle til håndbremsen)

mvh jens
tak for svar, og det vil jeg da prøve.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis