Aktivér dit NemID og hjælp en specialestuderende

I forbindelse med mit igangsværende speciale på Københavns Universitet skal jeg lave en brugerundersøgelse af NemID.

Hvis du har modtaget (eller modtager) dit NemID med posten men endnu ikke taget det i brug, har du mulighed for at hjælpe mig ved at udfylde et spørgeskema, samtidig med at du aktiverer dit NemID. Spørgeskemaet tager ca. 10 minutter at udfylde, og du har mulighed for at deltage i lodtrækningen om en iPod Shuffle.

Du starter spørgeskemaet ved hjælp af følgende link:

http://www.kortlink.dk/892w

Du er mere end velkommen til at videresende linket til familie, venner eller lignende. Undersøgelsen er videnskabelig og ikke-kommerciel, og din deltagelse er selvfølgelig anonym.

Tusind tak for din tid!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er i hvert tilfælde absolut ikke noget jeg ville turde gøre på baggrund af så beskedne oplysninger i en tid, hvor vi hører så uendelig meget om phising eller hvad det nu hedder.
Hvad gemmer der sig i det link, du har sat ind?
Jeg kan slet ikke vurdere om det er et ondartet program, som så snildt skal arbejde samtidig med at man som bruger oplyser alle sine mest hemmelige og sårbare oplysninger.
Hvis det virkelig er et seriøst videnskabelig projekt, tror jeg der ville være mange, mange flere oplysninger om baggrunden og ikke mindst dig selv. Det her virker voldsomt meget useriøst, og jeg tror ikke på at der er nogen seriøsitet bag.
Jeg vil på det kraftigste advare alle, der læser dette om at lade være med at åbne det link, før der ligger meget mere betryggende oplysninger fra relevante myndigheder.

Med venlig hilsen
ktm

Hej ktm.

Jeg skal selvfølgelig beklage, at mit indlæg kan misfortolkes som spam - det var bestemt ikke meningen! Kortlinket henviser til min egen hjemmeside (www.andersbp.dk/survey/index.php), hvor der står mere information om undersøgelsen og jeg selv. Jeg har desværre ikke kunnet få plads på Københavns Universitets servere, da jeg kun er studerende. Kortlinket er valgt, så det er nemmere at give videre eller skrive ned fra et opslag.

Der bliver på intet tidspunkt i undersøgelsen gemt andre informationer end dem, man selv indtaster i spørgeskemaet, og undersøgelsen kan enten laves sideløbende med aktiveringen eller efterfølgende, endda på en helt anden computer. Den "monitorerer" ikke noget (det er blot et simpelt elektronisk spørgeskema).

Hvis man har spørgsmål eller stadig er utryg ved linket, er man velkommen til at skrive her på tråden eller sende mig en mail på [email protected] eller min officielle mail på Københavns Universitet: [email protected].

Beklager forvirringen!

Med venlig hilsen
Anders Bjerg Pedersen
stud.scient.dat
Københavns Universitet
Jeg går ud fra, at du kan se, at det i høj grad ligner en opskrift på phising?

Jeg deltager selv i et stort anlagt videnskabeligt forsøg/undersøgelse, og der får vi forsøgspersoner en helt anden grundig information om alle mulige forhold bag projektet.

Det her vækker min mistanke, måske ubegrundet, men du bør, bedst af alle, kunne se problemet.
Du bør vide, at lige netop sikkerheden omkring NemID er vældig meget oppe i tiden og der hersker meget stor usikkerhed i befolkningen.

Med venlig hilsen
ktm

Tak for dit svar. Jeg kan sagtens se, at det for nogen muligvis kan ligne en opskrift på phishing, og det skal jeg selvfølgelig beklage.

Jeg vil hjertens gerne udrede for flere forhold, men mit problem er, at der ikke ER så mange forhold forbundet med et simpelt spørgeskema. Din henvisning til det andet videnskabelige forsøg, som du deltager i, er netop stort anlagt - det er mit ikke. Jeg har ikke fået tildelt en krone til undersøgelsen, og jeg bliver derfor meget glad for enhver, der har lyst til at deltage.

Jeg modtager meget gerne gode råd til, hvordan jeg bedre kan skabe tillid til undersøgelsen, når den som nu bliver postet i en forumtråd som denne, for det er nok hverken første eller sidste gang, det kommer til at ske.

Med venlig hilsen
Anders Bjerg Pedersen
stud.scient.dat
Københavns Universitet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere