defekt støddæmper

Hey, Jeg har en Mazda 121 (kan ikke lige huske årgang)

Men den har en defekt støddæmper i højre side, fortalte en ven mig..  (1 år gammel, og garanti er lige udløbet)

 Kan godt bruge den, men der var vidst hul i den så på et tidspunkt kan den ikke længere..

Men så tænkte jeg...

Hvis jeg nu kan finde hullet, kan man så på nogen måde lave den defekte støddæmper igen? 

Skal alligevel skrotte bilen om 6 måneders tid, men ville da være super hvis jeg ikke skulle bekymre mig om støddæmperen indtil da.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
et par nye dæmpere koster ikke alverden uoriginalt, hvis det er i bag, foran er det værre. Nej, du kan ikke rep. en hydraulisk dæmper, det er gummidelene der slidte sammen med cylinderen. Jeg vil tro, at 2 bag. støddæmpere kan fåes for 4-500 kr. (du skal skifte begge sider)

 

lad nu være med at vente. Det er super farligt at køre med defekte dæmpere, specielt når det er kun den ene der har forladt denne verden. Du kan godt selv s kifte dem ...... æh, tror jeg

 

Problemet med "dit hul" er at der suges vand ind, i disse tider hvor der er sne allevegne.
Når vandet så fryser bliver din dæmper til en pind-is og alle støddene fra vejen skal så optages af bilens vanger med risiko for bukning eller i værste tilfælde afrivning ( dæmper som går op igennem bagagerummet).
Hvis du mailer dit nummerpladenummer til mig på siden 3 x w.logst.dk så kan jeg oplyse dig om eksakte priser.

STØDDÆMPERE til alle biler haves.

Jeg har for nogle år siden, haft en bil hvor der var vand i de bagerste støddæmpere.

Jeg mærkede straks, om morgenen hvor der var god frost, at der var noget galt.

Bilen var total livsfarlig at køre i, jeg havde ikke forestillet mig, det var så farligt

mvh jens
Hej Ultot.

På de Mazdabiler jeg har haft sidder støddæmperen inde i fjederen,også i bag, så det er ikke så ligetil at skifte dem. Du skal ha nogle fjederklemmer på inden du skruer møtrikken af støddæmperen. Mærk monteringen i top så den kommer til at sidde det samme sted i karossen igen. Og vær forsigtig hvis fjederklemmerne hopper af, så sker der ting og sager.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej
sommetider skal man ligge passe på det med støddæmper defekt er ofte et trix, hvor der bliver smurt olie på støddæmperne i moterrummet og så udskrevet en regning.
Har fået det at vide næsten hver gang inden bilen skulle synes, med det passer barre ikke. En mekaniker udtalte engang at han i sine 20 år som mekaniker aldrig havde skiftet en stddæmper, men tårnlejer en gang imellem.

Sidste gang gjorde jeg så det at få bremserne lavet. Lade være med at fortælle den skulle til syn og køre den til syn.
En del billigere.

V. H. M
Er det generelt sådan, at alle værksteder snyder på den måde, Mogens?

Med venlig hilsen
ktm

 

mogens8000: Hvis din mekaniker aldrig har udskiftet en støddæmper i løbent af sine 20 år, har han vist opholdt sig l i d t for længe i frokostrummet

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis