gulvvarme

Hej
Vi har et typehus fra sidst i 70'erne. Vi vil godt have gulvvarme i stue/alrum/køkken som er i åbent plan, men hvordan gør vi?? De VVS folk vi har snakket med har meget forskellige forslag.
Der er en ret dyb krybekælder (80-90cm) og som "loft" her er der :12 mm spånplade, 2 x 100 mm mineraluld, 45x200 mm lam. vac. imp. indlæg afstand 62 mm (må så vel være lægter) dampspærre og som afslutning øverst 22 mm. spånplade påsmurt falima( hvad det så end er)
En af VVS'erne siger at vi skal fjerne den 22 mm spånplade der er og lægge færdigkøbte spånplader med spor til varmeslanger, den anden VVS'er siger, at der kan lægges fordelingsplader m. spor ovenpå den eksisterende spånplade, så vi er lidt usikre på hvordan og når/hvis vi får håndværker til det hvem gør det så mest fornuftigt?
Gode råd og ideer vil være meget velkomne

monni

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
undersøg hvad det koster at fylde op med grus, så du kan få 400 mm isolering og støbt ovenpå, i stedet..

Jeg har selv kig på det, da jeg har krybekælder i huset - og de der fordelingsplader med spor, koster en del - nok til at jeg i hvert fald ikke skal have dem, da der alligevel skal isoleres yderligere..

/cs

Varmetabet i et krybekælderdæk bliver alt for stort.
I skal fjerne det gamle krybekælderdæk.
Og lave et terrændæk.
Der er fint plads til 35cm Leca, 35 cm flamingo, 10cm beton og 10cm til strøer, varmeplader og gulvbrædder.
Hej
tak for svarene. Havde håbet det var lettere, men kan godt se, at krybekælderen nok vil give for stort et varmetab
hilsen Monni

monni

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis