indkøb af materialer i tyskland

Hej

vi skal renovere et helt hus hvor alt er pillet ud, selv vindueskarmene.

Er der nogen der har nogen erfaringer med at køre f.eks til tyskland og købe byggematerialer billigere end i danmark?

På forhånd tak

 leas far

Hej vi skal renovere et helt hus hvor alt er... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du en dag kan huske det, kunne du måske forhøre dig om, hvad en turbo til min gamle Range Rover tdi koster?
Det er en KKK type K 16, nr. 5316 970 6701

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm... jeg prøver lige at forhøre mig om turboen.
Jeg vender tilbage i løbet af næste uge....

P.S.
Er det ikke en lidt sjælden sag, sådean en turbofætter til en Range Rover??

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
I skriver ikke noget om hvad i gør mht. transport af byggematerialerne fra Tyskland. Jeg synes umiddelbart det lyder en kende voldsomt at hente materialer til 2 huse på en trailer.

 Jeg er selv igang med et byggeprojekt, og har handlet en rigtig god pris på hele projektet hos det lokale bygma (håndværkerafd.). Levering fra dag til dag, FRI levering, mulighed for returnering af overskydende materialer, og så tager de sig af de reklamationssager osv. der måtte være (for det kan ikke undgåes at der kommer når man bygger), og de henter de beskadigede/fejlbehæftede varer uden beregning, og returner korrekte. 

Værktøj, skruer osv. kan jeg også hurtigt smutte forbi og hente hvis jeg akut mangler - og fordi jeg har valgt at samle hele ordren hos dem, så er der selvklart også en god rabat på dette. 


Nå ja, en anden fordel er jo så at der er løbende måned + 15 dage på betaling......  det bliver altså også til en besparelse i den sidste ende hvis man er igang med et større projekt, der indvolverer byggekreditter el.lign.


 Eneste fordel jeg kan se ved at handle i tyskland, er hvis man kan få fragtfri levering. Men hvor gør man så af alle de byggematerialer når lastbilerne kommer for at læsse af? Jeg har nok fået leveret materialer 20 gange i løbet af mit byggeprojekt, og jeg synes lynhurtigt forhaven blev fyldt op for hver gang de havde læsset af.  Så hvis jeg skulle have det hele leveret på en gang, så ville det gå fuldstændig galt.

 Hvordan foregår leveringen/returnering/reklamation af materialer?

Skrevet af jbr på 27 nov 2010 20:23
ktm... jeg prøver lige at forhøre mig om turboen.
Jeg vender tilbage i løbet af næste uge....

P.S.
Er det ikke en lidt sjælden sag, sådean en turbofætter til en Range Rover??

Den er brugt i mange forskellige biler:

Other vehicles which used VM Motori engines in some models Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Alfetta Alfa Romeo 6 Alfa Romeo 90 Alfa Romeo 75 Alfa Romeo 164 Alfa Romeo 33 AMC Eagle Ford Scorpio Fiat Croma Jeep Wrangler Opel Frontera Range Rover Turbo D Rover SD1 (Rover 2400 SD Turbo) Rover 800 Toyota Hilux (2.4D) Toyota Land Cruiser


Med venlig hilsen
ktm

 

Hør lige engang Ras1979.

Prøv at læse hans indlæg igen, så vil du opdage at det var to huse i Tyskland. Men uanset det så vil det selv med en vognmand kunne svare sig, hvis man køber det hele på en gang og så henter det i Tyskland.
Hvad angår reklamations ret så har de meget strammere regler i Tyskland, hvorfor de også for det meste giver 3 års gasranti.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg tænkte også mere på de udgifter der er forbundet med transport (selvklart hvis det er huse i danmark, ellers ville det nok hedde lav-det-selv.de ;-) ). Vi er jo nødt til at gå ud fra at det drejer sig om et byggeprojekt i DK, og at mat. så bliver købt henholdsvis lokalt i DK, eller hos et tysk byggemarked. Ellers er det jo umuligt at drage en konklusion.

Der er forskel på reklamationer og garanti. Ved reklamationer er man heldig hvis man ikke får ekstra udgifter i forbindelse med evt. returnering. Ja det gælder faktisk også garantisager :-/

Det jeg egentlig tænkte på var leverede varer der var fejl på, eller slet og ret fejlleverancer.


Kan godt være det er fordi jeg er meget langt væk fra Tyskland, at jeg ser en anelse skeptisk på det hele. Jeg bor i nordjylland, så udgifterne ville for mig blive voldsomme. Kan godt være jeg havde været mere tændt på ideen hvis jeg boede nær grænsen.

Bortset fra prisen, så kan jeg desværre ikke få øje på fordelene. Men jeg har da også venner og bekendte der gerne kører langt og længe for at gøre en god handel, de er ligeglade med om de så har brugt over halvdelen af weekenden på det, og en tankfuld benzin. De har jo stadig gjort en "god handel" ;-)


Igen må jeg sige, at jeg simpelthen ikke kan se hvordan jeg skulle have fået plads til alle de materialer jeg har brugt til mit projekt, hvis de altså blev leveret samtidig. Men det er selvfølgelig individuelt, både mht. projektets størrelse og forhavens størrelse :-)

En ting er at bestille alle materialer til et helt byggeprojekt i Tyskland (det er det jeg mener må være meget besværligt), noget andet er hvis man blot indhenter tilbud og bestiller 400kvm isolering (det er lidt mere håndgribeligt).


Tag nu sådan en simpel ting som da jeg fik leveret beton til sokkel og gulv. Fordi jeg havde lagt hele ordren hos Bygma (ja det kunne sikkert have været hvilket som helst dansk tømmerhandel/byggefirma), så kunne de være behjælpelig med bestilling af beton. Det resulterede i rigtig rigtig gode priser. Jeg havde selv ringet rundt til alle de lokale beton firmaer, og forsøgt at handle en god pris hjem. Det endte så med at det blev bestilt hjem gennem bygma, og den pris jeg fik det til inkl. moms, var billigere end den pris jeg havde fået (eks. moms) hos betonfirmaerne. Jeg sparede ca30% ved at lade det gå gennem Bygma, og samtidig havde de ansvaret - og jeg fik løbende måned + 15dage på regningen! 

Det kunne jeg aldrig have fået hvis ikke jeg i forvejen havde lagt hele bestillingen hos dem.


/Rasmus
@ ktm... OK, jeg leder lidt videre.... du skriver Ford Scorpio.
Som du ved har jeg selv en Ford Scorpio II 2.3L.
Den findes også i en 2.9 L version. Er det den der har samme turbolader som din Range Rover.
Måske et tåbeligt spørgsmål, men jeg aner intet om disse turboladere.
Er det ligegyldigt om det er til en diesel- eller benzin sådan en turbolader?
Jeg mener da ikke at der findes en diesel Scorpio med turbolader...eller?

@ Håndværkeren... husene var i DK, og det var inden jeg flyttede derned. Materialerne dengang blev købt i DK...derfor min erfaring med DK byggemarkeder og deres priser/service. De materialer jeg siden har købt til mit hus i DK, har jeg selv transporteret hjem fra Tyskland, og har også haft nogle bekendte til at slæbe med hjem... (gulve og maling).

Jeg er i øvrigt ikke i tvivl om, at uanset hvor man bor i DK, er der penge at spare, ved at hente materialer i Tyskland. Naturligvis ikke hvis det drejer sig om småting. Men ved lidt større projekter, kan det godt betale sig at lave lidt beregninger på indkøb i Tyskland + transport kontra indkøb i DK.

Hvis man er i småtingsafdelingen, kan det ofte betale sig at købe ind på www.eBay.de.
Mange gange er der besparelser at hente på varerne på helt op til 60% i forhold til DK priser. Når så fragten er fratrukket, er der måske kun sparet 40-50%... nej hvor ærgerligt Det var f.eks. tilfældet da jeg skulle have en indbygningsprojektør til min pool. I DK kostede den 1600 Kr. hos et poolfirma. I Tyskland fik jeg præcis den samme model, fra samme producent, leveret i DK til 850 Kr.
Som der skrives, er det mest på prisen der er noget at hente... jeps lige præcis

Omkring reklamationsret og garanti.
De danske forbrugere er jo blevet væsentligt ringere stillet, efter at vi har fået 2 års reklamationsret. Om et firma i DK giver garanti, er frivilligt.
I Tyskland er der 2 års garanti.
På den konto fik jeg engang, efter 1½ års brug af en kaffeautomat, pengene tilbage, da den gik i stykker... flot service.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

@ ktm... fandt ud af, at den gamle Scorpio model I havde en 2.5 TD med lader...
Nå, men har lige sendt en forespørgsel til Tyskland.
Men vær lige opmærksom på, at det er brugte dele... hvis de overhovedet har den.
Hvad er prisen på en ny i DK?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg tror slet ikke den findes tilgængelig i DK.
Det er kun for at have en reserve på lager, så du skal ikke splitte noget ad.
Jeg har lige fået gang i maskinen med en anden brugt, men er ikke helt tryg ved den, da den var lidt rigelig befængt med grus og skidt.
Nu har jeg fået en dialog i gang med firmaet, der renoverede den originale!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det lyder jo ikke så tosset, hvis de vil mere end at tale...

Jeg har fundet et sted i DK hvor du kan købe en ny:
http://shop.vege.dk/product_info.ph...bb5b6e6ca8

Prisen er 6.630 Kr. inkl. depositum på 1.200 kr.
De 1.200 Kr. får du tilbage, hvis du sender den defekte turbo tilbage til firmaet, og den ikke har udvendige, synlige skader.
Og så er prisen jo lidt lavere: 5.430 Kr.

OBS. Man kan åbenbart ikke bestille i shoppen på nettet, men skal bestille telefonisk. Deres nummer står på forsiden af hjemmesiden.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også