indkøb af materialer i tyskland

Hej

vi skal renovere et helt hus hvor alt er pillet ud, selv vindueskarmene.

Er der nogen der har nogen erfaringer med at køre f.eks til tyskland og købe byggematerialer billigere end i danmark?

På forhånd tak

 leas far

Hej vi skal renovere et helt hus hvor alt er... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Holder med jbr, dog skal man huske på at der er forskel på lovgivningen i Tyskland og Danmark, sagt på den måde - Tyskerne kan give nogle råd om anvendelse af materialer, som IKKE er lovlige i Danmark - men ellers kan jeg ikke se noget problem - man køber jo også sine ØL i tyskland {:o)

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Når jeg mener byggemarkede mener jeg XL-byg o lign, jeg snakker absolut ikke om Bauhaus og andre butikker hvor de ganske rigtig ikke aner hvad de snakker om. Og lige netop steder som XL har de altså en rimelig god ekspertise, går også ud fra at der også i tyskland er klaphatte selv om det på dit indlæg virker som det modsatte, men græsset er jo som bekendt altid grønnere på den anden side
Men man har ret til at have en mening, men det eneste jeg siger er blot at man skal tænke sig godt om, og så ellers lige tage snakken med de lokale byggemarkeder, efterhånden er der gået sport i at hente alt muligt hjem fra udlandet og så ellers forvente top rådgivning og service fra de danske butikker uden at man vil ligge en krone i dem.

Næste gang jeg skal bygge holder jeg mig stadig til et dansk byggemarkede, og med de rabatter jeg fik sidst(20-40%) er der ikke det store og hente.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Helt enig Bai7200

Nu arbejder jeg selvfølge selv i byggecenter. Men jeg har det lidt svært med folk der kører hele vejen til tyskland for at hente gipsplader, isolering, vinduer, døre osv.

Ikke for at skulle reklamere eller noget. Men de "rigtige" byggemarked leverer varerne når du skal bruge dem, og kan leverer retur hvis du har fået for meget. Varerne er pakket ind.

Med fordel kan man samle sit køb et sted, komme med hele projektet, så bliver man hjulpet, så man får varerne leveret i den nødvendige rækkefølge og til den rigtige pris.


Nu nævner jeg ikke navnet på det byggecenter jeg arbejder i, for ikke at blive hængt ud som reklamesøjle.

Jeg har ikke nået imod at nogen kører til tyskland og handler byggeartikler, men jeg ville hellere betale lidt ekstra for den danske service.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Kalder du en besparelse på op til 50 % !

Når jeg køre til et af de hjemlige danske byggemarkeder, syntes jeg faktisk at betjeningen er dårlig, det er meget få steder hvor de menesker der befinder sig i byggemarkeds afdelingen ved hvad de snakker om. I Håndværker afdelingen er chancen større, men det ved menig mand jo ikke !!!
Hvad betegner du som hjemlige byggemarkeder. Bauhaus, silvan hjemogfix, eller harald skrammelborg.
Her er det jo lige netop konfirmander der arbejder bumserne er jo lige knap begyndt at komme.
Det jeg betegner som hjemlige byggemarkeder er bygma, xl-byg, stark eller johannes fogh. Her er det kompetent personale der er ansat, de er vant til at betjene håndværkere og har en bredere faglig viden.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu er Onkel Harals butik ikke et byggemarkede så han er uden for kategorien, jem & Fix kalder sig byggemarkede og er det vil også ligesom Silvan Stark XL byg m.f. har mange unge menesker ansat der ikke aner en dyt om hvad de sælger. Det er såmæn ikke engang sikkert at cheferne de samme steder aner mere end personalet.
Næh jeg tænker mere i retning af en tømmerhandel der har et lille byggemarkede i forbindelse med tømmeret, eks. som vi bla. har her på Als, Davidsen deres priser afspejler ofte at de åbenbart stadig får matrialerne sejlet her til.
@ Bai7200 mf.l. ....

Græsset grønnere på den anden side....sikke da noget sludder...
Hvis du læser indlægene i tråden igennem, vil du se, at jeg faktisk har boet på den anden side... så jeg taler af erfaring....
Jeg har tidligere, inden min tid i Tyskland, totalrenoveret 2 parcelhuse, det ene med ny tagkonstruktion, m.v. Så jo, jeg har også masser af erfaring med servicen, eller mangel på samme i DK byggemarkeder, samt deres priser og rabatordninger.

Læg venligst mærke til at jeg ikke skriver, at der ikke findes, med dit udtryk: klaphatte, som ekspedienter, i tyske byggemarkeder. Jeg skriver jo netop, at "i langt de fleste tilfælde"...osv.
Jeg skrev da vist også: "Naturligvis findes der masser af kompetente byggemarked medarbejdere her i DK også."
Men du kan jo læse mine indlæg som du vil...

Hvad er det lige for nogle priser man må betale i dine byggemarkeder, hvis du kan få rabatter på 40% på visse varegrupper?
Jeg ville da for god ordens skyld give tippet videre til andre her på LDS, der handler i de byggemarkeder som du handler i.
Hvis et DK byggemarked kan give dig 40% rabat på deres varer, er deres priser jo himmelråbende ublu. Det bør da frem i lyset.

Nu roser du XL-byg.... tja, jeg har selv haft den tvivlsomme fornøjelse, at handle der et par gange. Visse af medarbejderne ved hvad de har med at gøre... men jeg har bestemt også mødt dem der ikke anede hvad jeg talte om.
Her drejede det sig om indkøb af VVS fittings og flisebelægning.

Yderligere har jeg flere gange været i den situation, at de varer jeg skulle have, ikke var i butikken. Her var der tale om vandsparer og plæneklipper, fra deres udsalgskatalog. Butikken havde dem ikke og havde heller ikke haft dem. De måtte bestilles fra et XL-marked i nabobyen.

Som du skriver Bai7200, kan man mene hvad man vil....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

20 og 40 % kan man få på gængse varer som skruer, lægter, beslag isolering osv. Den er en del sværere på tøj, sko og havemaskiner.
Men kun ved at samle købet et sted får man den rigtige pris, hver gang.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Nu er VVS fittings jo nok heller ikke lige et byggemarkedes spidskompetance, på samme måde som el artikler heller er, men lad nu det ligge. Men hvis man ellers gider at bevæge sig ind i "proff"afd. i byggemarkederne(xl, stark, optimera o.s.v) ville jeg næsten garantere dig at du får professionel rådgivning og en venlig service hver gang, det har jeg fået, jeg kunne aldrig drømme om at forvente proff rådgivning et sted hvor de ikke dagligt servicere håndværkere.(bauhaus, silvan, jemfix o.s.v.)

Om deres priser er himmelråbende ublu skal jeg ikke blande mig i, men du kan ikke seriøst forvente at komme fra "gaden", købe for 100kr også for øvrigt få samme service og priser som dem der er "faste"kunder og køber for 100000kr, der ligger forskelen altså, og det gælder så for øvrigt også stort set alle andre steder, du forventer vel heller ikke at købe reservedele til f.eks din bil til samme priser som din mekaniker gør, der vil jeg gætte på at du også kan få ret store rabatter på visse varegrupper.
@ Bai7200...

Du tror det er løgn, men jeg køber mine reservedele til bilen i Tyskland. Har kontakt til et rigtigt godt firma dernede.
F.eks. kunne de sælge mig en servopumpe til 1/3 af prisen i DK.

Jeg reparerer for det meste mine biler selv. Engang imellem kører jeg dog ud til min gode mekaniker, og så laver han tingene med de reservedele jeg kommer med Mest om vinteren hvor det ikke er så sjovt at være "perlegrusmekaniker"

Han har iøvrigt fået kontakten i Tyskland også, så han kan bestille reservedele hjem til fornuftige priser... så jo, jeg kan gøre det billigere end hos mekanikeren...

Iøvrigt er jeg da lidt træt af dine underlige tolkninger af mine indlæg... jeg har da overhovedet ikke skrevet noget om at komme ind og købe for 100 Kr., hvor har du det fra??? Tværtimod har jeg lige fortalt dig, at jeg har købt ind til totalrenovering af 2 huse

Jeg stopper her... det er ved at blive noget useriøst... fortsat god weekend til dig....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også