stål skorsten/indækning-

jeg skal installere en pilleovn og sætte en stålskorsten op. har købt en på 4,5 meter i rustfrit stål (brugt grameta fra 2002) hvor høj skal en skorsten være? og da jeg skal igennem tagudhænget har jeg læst et sted at der skal være en inddækning. men skal det være en færdigkøbt eller kan / må jeg lave en inddækning selv af feks. selvklæbende aluflex   og hvor kan man finde ud af hvordan reglerne er??

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal starte med at ringe til din lokale skorstensfejer da det er ham der SKAL syne din ovn og skorsten, og det er ret vigtigt du får gjort dette ellers kan du ikke regne med at din brandforsikring er noget værd, og hør ham lige om din skorsten overhovedt dur. Den skal som udgangspunkt min gå over tagryggen dette er for at forhindre nedslag når det blæser, der ud over skal din skorstensfejer kunne komme til din skorsten, enten fra oven eller fra en renselem, men igen snak med ham som skal syne den såer du godt hjulpet.
Jeg selv lige været igennem samme omgang og jeg kan ikek rigtig se nogen god/pæn vej uden om at købe en rigtig inddækning da de kommer færdig med "krave" til skortenen og jeg mener de koster ca 1500kr.

Og så skal din ovn have prøvningsattest i orden, den følger altid med hvis din ovn er ny, har du ikke den kan nok få en fra leverandøren, har din ovn IKKE en sådan attest får du den ikke godkendt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis