Olie på glasfiber front af campingvogn

Her i weekenden "eksploderede" min meget dyrt renoverede turbo på min dieselbil.
Det resulterede i et enormt oliesvineri på fronten af min campingvogn. Ikke alene er det sort motorolie, med det har også lige været en tur igennem udstødningen, så det er voldsomt farvet.
Hvad kan man bedst fjerne dette med?
Jeg lurer på, om man indledningsvist skulle vaske det ned i petroleum før sæbeafvaskning, eller???

Med venlig hilsen
ktm

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er ægte glasfiber så kan du bruge petrolium er det derimod en form for plastick, vil jeg fraråde dig at bruge petrol. Brug istedet en ganske almindelig opvaske sæbe uden vand, den for jo olien til at koarkulere /skille og så kan det meste jo skylles af med vand bagefter.
Jamen det er jo blot et spørgsmål om hvorlænge du "vasker" det af med ren opvaskesæbe. Du ved  da godt hvad der sker når sulfoen rammer olien, og det er faktisk den mest skånsomme måde at gøre det på


Jeg forsøgte mig med autoshampoo og jo, det lader sig gøre, men det er en langsommelig og kold affære

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, det må du nok sige!
Det er så sørgmodigt at stå ude i kulde og sne og først tø is op, for så at slæbe i det stads.
Jeg var inde ved en campingvognsforhandler og få noget af deres proff. rengøringsmidler samt flydende voks uden slibende elementer. Det skulle ikke skade på nogen måde. Men med den vejrudsigt bliver det nok heller i de første par dage, selv om det piner mig voldsomt at se på det svineri, hvergang jeg slæber brændsel lige forbi.
Men nu er bilen i det mindste kørende igen, hvis ellers jeg har fået olien godt nok ud af intercooler og indsugningsslanger. Ellers løber den løbsk og smadres!
På toppen af det hele, lader det til at hustruens Mondeo har mistet vandpumpen, eller i det mindste pisser kølevandet ud af den inde ved tandremmen.
Hvorfor skal ulykkerne altid komme væltende på een gang?

Jo jeg er meget skuffet over mine gamle bilers pludselige strejker.

Men til sommer når solen skinner og græsset er grønt og bladene er sat op i træerne og Piphans foredrager sin sang og man sidder ude med en pils og filumsoferer, kan det godt være at man kan se det muntre i situationen!!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis