Indvendig isolering, alternativer

Jeg vil gerne have isoleret mit hus lidt bedre, huset er bygget i Leca, så hulmursisolering er jo desværre ike muligt og har fået blæst og pudset hele facaden så det er desværre heller ikke muligt.
Jeg er lidt bange for og få fugt hvis jeg laver træskelet og smider isolering ind under en gipsplader.
Men hvad er der af alternativer? Tykkelsen er også ret vigtig ca 70-80mm er absolut maks, men gerne mindre. Jeg tænker på om der er nogle plader man kan "mure" op direkte på leca vægen? Det ene værelse hvor der skal laves et et badeværelse hvis det har noget og sige.

Mvh Kristian

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe f.eks. gipsplader med isoleringh pålimet, som kan monteres direkte på væggen.

Men husk næste gang er det på alle måder er at foretrække at isolerer sit hus udvendigt.
Ingen gener under arbejdet, plads til tykt lag isolering, få kuldebroer, mulighed for at opdaterer husets udseende.
hpox>> Hvis jeg skal være bagklog ærgrer jeg mig faktisk også over jeg ikke fik det isoleret udvendig istedet.
Men må jo bare prøve og få det bedste ud af det.
Er det noget som dette du tænker på: http://gds.knaufdanogips.dk/xpdf/isoleringsvaeg_web.pdf ?
Det kan desværre bare ikke bruges i vådrum :-(

Mvh Kristian
Ja, lige præcis.

Men til vådrum må du bruge den almindelige løsning med f.eks. stålreglar og vådrumsgips.

Mht. at få det bedste ud af det så kunne du jo overveje tykkere lag isolering på nogle vægge.
Jeg kan se det fra knauf findes i en 50mm udgave og det vil umiddelbart kunne gå, men er klar over det ikke er optimalt. Men det må trods alt stadig gøre en forskel.
Jeg kiggede også lidt på om man måske kan bruge de isoleringsplader man normalt bruger udvendigt, men har desværre ikke kunne finde svar på det nogen steder :-(

Hvis der er nogen der læser dette indlæg der har de plader fra Knauf eller tilsvarende vil jeg meget gerne høre lidt erfaring om dem? Især om det har kunne mærkes på varmen og dermed varmeregningen.

Mvh Kristian
Jeg har brugt de der varmvægsplader fra knauf.
Jeg er meget godt tilfreds. Før kunne jeg næsten mærke kulden falde ned af væggen. Nu kan jeg sidde i en sofa, med armen på ryglænet, uden at den bliver kold!

Der så også kommet lidt ekstra på loftet.


Mht. dit badeværelse. Kunne man så ikke bruge Knauf Varmvæg inderst og vådrumsgipsplader yderst?
-Det må en ekspert kunne svare på. Jeg ved ikke om det er lovligt!


Næstfomanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Skrevet af Næstformanden på 24 nov 2010 17:23
J
Mht. dit badeværelse. Kunne man så ikke bruge Knauf Varmvæg inderst og vådrumsgipsplader yderst?
-Det må en ekspert kunne svare på. Jeg ved ikke om det er lovligt!

Næstfomanden

Nej, er det ikke.

Kravene er min. 70 mm underlag i vægge samt 2 lag forskudt vådrumsgips lodret monteret.
Næstformanden>> Det lyder godt, har det også kunne mærkes på varmeregningen? Hvor tyk isolering valgte du, kan se der er 2 modeller?

Koludabyg>> Hvad mener du med 70mm underlag? Altså 70mm isolering eller?

Mvh Kristian
Jeg ville mene at en ny type plader (jackon plader) er det rigtige til dig

Link til stark som forhandler dem

Syntes de er geniale, har lige set dem i brug idag,,,,,,smart

Mvh
Dennis
Smeden Nordfyn>>Det ser smart ud, men mener du bare i badeværelset eller gereralt? Og så smide dem på et stålskelet og så isolering under?

Mvh Kristian
Nej, de er jo isolering, de kan fås i op til 10 cm tykkelse mener jeg det er og skal bare fastgøres direkte på væggen, se videoen, der viser de lidt af det, det er skide smart, skal da selv prøve dem, skal have lavet mig en rund bruse kabine og man kan få dem hvor de er slidsede så man kan bue dem :-)
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis