Hjælp til gulvarme.

Hej

Jeg er ved at renovere mit soveværelse og har planer om at erstatte radiatoren med et gulvarme system.
Huset er bygget i 1960. Ud fra de få gulvbræder jeg har brækket op kan jeg se flg.
Det gamle trægulv er 22mm. Det ligger på strøer som er ca. 45x45mm. Strøerne ligger på små træklodser hvilket giver ca. 50mm. afstand. Det gamle isolering er 30mm Rockwool. Herunder ligger der et betondække, som ligger ca. 300mm over jordniveau - ja man skal træde højt for at komme ind. Dækket er plant men overflader er forholdsvis ru. Der er ingen krybekælder. Der hvor der er hugget ud til radiator rørføringen er der hugget ca. 100 mm op og der er der stadig beton under.

Jeg ser 2 muligheder. Gulvspånplader med spor, hvor jeg lægger bedre isolering mellem strøerne eller expanderet polystyren sporplader fra eks. NeoTherm, hvor jeg lægger et helt gulv.

Har i andre gode ideer?

MVH
Thomas


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal du bruge gulvvarme til i et soveværelse?
Sover du på gulvet?

Der skal mindst 200 mm "flamingo" i gulvet hvis der skal være økonomi i foretaget.
Gulvet i meget slidt og skal skiftes. Radiatoren er placeret i et 140mm indhak, hvor der bagved er 70mm leka + ydermur. Min tanke var at lukke indhakket med rockwool + gips og lave gulvarme. Alternativ er at flytte radiator ind.

Er det helt hen i skoven?

 

Næe det er det ikke.
Men der bliver jo ikke plads til ret meget isolering.
Med mindre end 100 mm isolering bliver det en dyr fornøjelse.
Men hvis gulvvarmen er af komforthensyn så må det måske godt koste lidt i drift.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis