Ventilations riste i soklen

Hej,

Vi har et 1-plans hus fra 64' med ventilationsriste i soklen, nogen der ved om man må mure dem til?

Hej, Vi har et 1-plans hus fra 64' med... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder faktisk ikke så svært, det kunne godt være at det skulle blive næste års projekt.

I mellemtiden kan man jo finde ud af hvad materialerne koster.
Hvis du måler op hvor mange m2 du skal lave, kan du få et byggemarked til at beregne forbrug og pris for dig.

Alternativt kan du jo regne på det selv og så hente det i Tyskland på en trailer (stor) og få det noget billigere

Du kunne evt. starte med et lille rum, til at øve dig på

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Lige min tanke, med at øve sig med et lille rum :-)

Er det meget billigere at købe i tyskland?

Jeg må også finde mig håndværker bøger, der må man kunne lære lidt Eller tegne abonnement på GørDetSelv...
Du kunne også forsøge dig med en hjemmebrygget blokering af ventilationskanalerne i vinterperioden. Lav evt. en andordning i eks. træ som nemt kan monteres og lukke af for luftilstømning. Dippedutterne fjerner du så når vinterperioden er overstået og mål evt. temp. og varmeforbrug undervejs og sammenlign tal for at se forskellen.....

Hvis altså det er fordi der træner kulde ind fra gulvet via ventilationskanalerne.....
tellme. !!!
Det er noget af det mest bindegale jeg har hørt i denne uge.
De ventilationshuller i soklen - i en krybekælder - under et krybekælderdæk - af træ. Ja, de SKAL lige præcis være der - om vinteren.
Fordi så er der opvarmet over etageadskillelsen og damptrykket nedad er størst.
Derfor er der mest fugtdannelse i en krybekælder om vinteren.

Hvis du endelig vil lukke de huller så gør det om sommeren. Der har de mindre betydning.

Tror du virkelig at der gennem tiderne er lavet ventilationshuller i alverdens fundamenter ved krybekældere - for sjov?

Godt nok er det en GDS- side med plads til bommerter og ammestuesnak. Men forslag der med næsten 100% garanti giver svampeangreb. Der går striben - i sneen.
Fuldstændig enig med hpox.... det var da vist noget af en 200 HK´s julehistorie fra de varme lande.... tellme!!!

@ Ssob... det med materialer fra Tyskland, kan du læse mere om her:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...aft/161233

Men for at svare kort på dit spørgsmål:

Ja, det er billigere, at købe byggematerialer i Tyskland. Så hvis du er frisk på at klare transporten selv, så er der ikke noget at betænke sig på. Besparelserne er på omkring 25-60 %, så til et større projekt, kan der være en hel del at spare, selvom transportudgiften skal lægges oveni.
Og skal du bare handle ind til lidt småprojekter, kan det måske klares, når indkøbsturen alligevel går derned
Men læs dig nu igennem ovennævnte tråd.

GDS er et OK blad. Der er mange små tips og ideer til hvordan man kan lave tingene selv. Bl.a. har de *.pdf  filer liggende på deres hjemmeside, hvor de enkelte projekter beskrives i detaljer. Så kan man for det meste finde noget om det man lige går og roder med.
Vær opmærksom på, at når man har modtaget bladene igennem et par år, ja så er de fleste "ting" blevet gennemgået, og så begynder gentagelserne. Derfor har jeg selv været on/off abonnent på GDS gennem tiden.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis