Opel Astra- Vil ikke starte !

Nogen der har gode idéer ? Æslet vil ikke starte, har tjekket en del efterhånden men mangler eller har glemt noget i farten  ??

Data: Opel Astra 1,6 årg. 94 - C16NZ. Monopoint indsprøjtning.

Symptomer: bilen havde hold stille ca 3 dage, da jeg starter den springer den i live 1ste gang som altid og går som smurt i ca. 10 sekunder hvorefter den dør uden varsel som om jeg havde slukket motor via nøglen. Jeg starter den op igen med det samme og den dør igen efter 5 sek. Der stopper jeg op og tjekker benz måler, den er i det røde felt så jeg fylder 5 liter på, bare for at være sikker, men ligemeget hjælper det.

Fejlsøgning indtil videre: Har tjekket og renset det gængse - tændrør, fordeler hætte, rotor, skiftet benz filter, tjekket benz pumpe (den snurrer med tænd. på), fejl kode udlæs siger 1-2(alt normalt), havde en komplet karburator liggende så den er også udskiftet, men stadig ingen tegn på liv- den får ikke en dråbe benz ned i motor ! Undtagen når jeg piller luftfilter af og benzin tilførslen bliver holdt så den sprøjter ned i karb. så starter den 1ste gang !  

Spørgsmål: Jeg tænker det er noget med elektroniske styring der styrer monopoint dysen eller er der noget jeg har glemt  ? Og hvor skal jeg lede videre  ?

Mvh St0rm

Mvh. Storm

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu siger du jo godt nok at du har tjekket benz.pumpen..
Men hvis den ikke kan levere det korrekte tryk så vil bilen jo heller ikke starte.. Tjek din brændstoffilter.

Er der startspærre på bilen?

Mvh. K.Davidsen

Jeg har tjekket benzin pumpe som beskrevet:
(den snurrer med tænd. på),
- når jeg piller fødeslangen af oppe ved karburettor og sætter tænding på, sprøjter der benz ud. jeg kan ikke vide om der er tryk nok eller ej ? Benzin filter er skiftet. der er IKKE startspær.

Mvh. Storm

Prøv engang med starthjælp den spray med giver et par pift i indsugning og derefter prøv at starte motoren

Den luftmængdemåleren kan godt give nogle startproblemer,men som sagt prøv engang med sprayen.

luftmassemåleren kan godt have brændt en tråd

Hej

Start med at kontrollere om bilen tænder ok - hvis det ikke er ok bliver der heller ikke åbnet for dysen i monotronik indsprøjtningen.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Du må ikke lade dig snyde af dem som skriver noget med en luftmassemåler, for det findes ikke på bilen.

Prøv at afmontere dit fordelerdæksel, og kig lidt på dit tændingsmodul, det er det sorte modul der sidder bag rotoren, se om benene skulle være kortsluttet.

Mvh. K.Davidsen

PROBLEMET ER LØST ! ! !! Har dd. også "lige" skiftet, styreboks, benzin pumpe relæ og monopint dysen ! UDEN AT DET HJALP !
Gennemgik så hele brændstof systemet igen fra karb. til tank og fandt fejlen ved benz tank: føde slangen der sidder på en studs på tanken trak falsk luft med op, fordi studsen på tanken var tæret ! Der var ingen utætheder i form af det dryppede benzin, derfor så jeg det først da jeg begyndte at skille skidtet ad, og det så begyndte at dryppe.

Tråden lukker, taf for jeres indlæg ! :-)

Mvh. Storm

Fedt med en tilbagemelding.. så kan vi andre også lære noget

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere