CMT300 med en T080 skabelon til sinker

Hej Jeg har lige købt en ny skabelon til gennemgående sinkesamlinger. Indtil nu har jeg kun brugt mit aggregat svalehalesamlinger og der sætter man begge sider træ i på en gang, lidt forskudt, fræser og voila, færdig!
Nu vil jeg så lave gennemgående sinkesamlinger. I manualen vises der to metoder, en hvor man skal fræse et træ stykke ad gangen og den anden, hvor man fræser igennem begge stykker træ på en gang. Den sidste tiltaler mig umiddelbart mest, men de skriver i manualen at den metode kun er til specielle opbygninger.
Er der ikke lige én, der kan forklare mig lidt om processen inden jeg gør noget galt.
Den omtalte manual er her og det er på side 11-14 at de viser det jeg ikke helt forstår. Indledningsvis skriver de at, der skal fræses 8 gange for at lave en firkantet ramme, men viser så at med dims nr. 40 kan det gøre af 4 omgange.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at søg det på youtube kan være ar der en video der som du kan bruge

per

Med venlig hilsen Per.
Hej Per du er bare så god! Tusind tak! Det var lige, hvad jeg efterlyste. Mit aggregat(skønt ord) har jeg fået igennem vores lokale xl- prof. Men det er bestemt ikke noget der lagerføres, fandt jeg ud af, men vores Xl-prof-værktøjskyndige han finder bare ALT, det som jeg spørger efter. Prisen var ikke så slem, jeg mener det var max 2000 for hoved aggregatet og ca 1000 for ekstra skabeloner plus udgift til fræsejern, men de er altså de gængse, der kan bestilles hjem over alt, hvis du ikke har dem i samlingen. Svalehalesamlingerne var ikke så svære at lave, når først jeg lærte forskel på op og ned;-). Og nu skal jeg så prøve disse fingerskaringer, jeg glæder mig og håber at det kan læres lige så let. Sig bare til, hvis du vil have nummeret på min værktøjsindkøber, han er vældig hjælpsom. Og hvis du kommer her forbi så må du da godt se og prøve aggregatet;-).
Mvh
Helle på Møn, hvor der er temmelig koldt at være tækkemand!

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis