Efterbehandling af gipsplader

Vi har fået sat gipsplader op i vores gang.

Nu skal vi så til at efterbehandle dem - spartle, opsætte filt og male.

Det er et kæmpe arbejde - og derfor har vi undersøgt forskellige muligheder.

I den forbindelse er vi stødt på et produkt der hedder Wall Cover fra Jem & Fix. Er der nogen der har erfaring med det? I den lokale Jem & Fix siger de, at man kan sætte det direkte på gipspladerne og så male herefter. Kan det virkelig passe, at man kan undgå at spartle samlinger og skruehuller?

ALternativt er der det produkt der hedder problemløser - det skulle ligeledes dække disse ujævnheder.

Er der nogen herinde der har erfaring med det ene eller det andet?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, Nej jeg mener altså ikke at der er nogen genvej, slet ikke til pladesamlingerne. Arbejdet med at spartle og slibe er altså ikke så stort som at opsætter pladerne. Spartling er ikke så slemt, slibningen kan være besværlig, men lej en girafsliber med støvsuger, så går det nemt. Du kan leje girafsliber med støvsuger hos j.bechmann på amagerbrogade. Der køber du også spartel/filt etc og værkstøj til en rimelig penge. Det er bedre end Jem og Fix!
Skrevet af bankmand på 23 nov 2010 14:22
Hej, Nej jeg mener altså ikke at der er nogen genvej, slet ikke til pladesamlingerne. Arbejdet med at spartle og slibe er altså ikke så stort som at opsætter pladerne. Spartling er ikke så slemt, slibningen kan være besværlig, men lej en girafsliber med støvsuger, så går det nemt. Du kan leje girafsliber med støvsuger hos j.bechmann på amagerbrogade. Der køber du også spartel/filt etc og værkstøj til en rimelig penge. Det er bedre end Jem og Fix!

Tak for svar.

Så må vi vel bare i gang.

Det tager dælme lang tid, selvom det ikke er så slemt.

Girafsliber har vi :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er det dejlige ved gør det selv arbejde. Det tager tid, og man bliver så dejlig træt, men gør arbejdet ordenligt, du bliver ked at af se resultatet hvis man kan se pladesamlingerne bagefter. dvs. at der skal spartles 3 gange..... :-)
Skrevet af bankmand på 23 nov 2010 14:33
Det er det dejlige ved gør det selv arbejde. Det tager tid, og man bliver så dejlig træt, men gør arbejdet ordenligt, du bliver ked at af se resultatet hvis man kan se pladesamlingerne bagefter. dvs. at der skal spartles 3 gange..... :-)

Yes, det var også det vi regnede med... Og det tager dælme lang tid, når der er omkring 80 kvm. vægge :o)

Meeeen, sådan er det jo. Havde nu bare været rart, hvs man kunne ofre lidt ekstra penge på beklædningen, og så undgå alt spartel-værk!
ja, hvis der fantes en smart løsning, villle den nok være opfundet af de professionelle, så de kunne spare tid. God arbejdslyst.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Som bankmanden skriver er der ingen mulighed for at undgå spartling.. selv den bedste problemer eller tyk filt kan ikke dække spartel kanterne imellem 2 gipsplader

Det er nu ikke så slemt, køb noget godt spartelmasse, og så igang med den brede spartel, kør over de 3 gange og slib... det er ikke såå slemt igen, når først man kommer ind i rytmen - og det gør man med 80kvm

God arbejdslyst
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har prøvet at bruge "problemløseren" som er en "tapet" med noget skum på den ene side, som efter sigende skulle kunne udjævne små buler mm.
Jeg havde efterladt en del gammel tapet på væggen inden jeg satte problemløseren op, dette gjorde at der blev en del buler som måske ikke var så tydelige som hvis jeg bare havde sat væv op på min væg, men på den anden side var det ikke godtnok til at man ikke kunne se diverse buler.

Så desværre vokser træerne ikke ind i himlen, derfor brug den tid og de kræfter der skal til og lav en ordenlig bund, så bliver dit slut reultat også derefter.
Desuden koster "problemløseren" spidsen af en jetjager, i forhold til en god spartelmasse og noget filt, så alene derfor kan man ligeså godt vælge den "rigtige" løsning.

Held og lykke med projektet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Prøv at søge forum efter "opsæt filt" der er masser af tråde ang den slags arbejde, og som du selv er inde på det er lidt af en opgave...
God lyst
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også