Udsugning fra emhætte og badeværelse

Jeg købte den 1. oktober mit første hus og skal have lavet aftræk fra emhætte og fra mit badeværelse. Der er kun udluftning fra min em-hætte i taget, men ikke fra badeværelset. Da det er et gammelt eternit-tag, er der også asbestfibre i det, hvorfor at jeg ikke må skære i taget.

Så er det muligt at samle de to flexslanger i samme udluftning? Jeg kender til t-stykker, men de vil ikke sikre at luften kommer ud af taget.
Jeg købte den 1. oktober mit første hus og skal... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for det meget beskrivende svar, Allan.

Det lyder som en meget omstændig, men sikker, fremgangsmåde.
Da jeg var i lære som tømrer skar jeg rutinemæssigt hjørnerne af store stakke af eternitplader med vinkelsliber og det støvede af h. til, så jeg har fået mine rigelige dybe indhallationer af asbeststøv og forventer at dog alligevel at blive min. 80 år.

Det er selvflg. ikke noget jeg vil anbefale andre at gøre, og børn og unge mennesker ville jeg FULDSTÆNDIGT og ABSOLUT forbyde det.
Ligeledes er det heldigvis ikke noget man nu om dage kan byde sine ansatte at gøre, men hold lige proportioner i orden.
Du er formodentligt en voksen mand og er ikke en milliardedel så følsom over for disse fremmedlegmer som børn og unge mennesker ville være, og at prikke et lille hul i et eternittag vil ikke være dødeligt eller have andre fatale konsekvenser for dig. Brug evt en støvmaske - jeg ville ingengang gide.

Husk, at din plastflexslange fra din emhætte vil gå op i lys lue og udvikle farlige røggasser når du flamberer din mad.

For øvrigt fornem og veludviklet ironi og sarkasme Allan Fischer her demonstrerer

"Lad falde hvad ikke kan stå"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis