varmepumper panasonic vs mitsubishi

skal til at vælge varmepumpe til min kærestes og mit hus. Men er i tvivl om hvilken model jeg skal vælge.
Har fået anbefalet mitsubishis "nye" model MITSUBISHI - KIRIGAMINE - MSZ-FD25VABH. Og har sammentidig gået anbefalet Panasonic HE9LKE Flagskib topmodellen.
På papiret er de rimelig ens, dog kan jeg få panasonic modellen en tusind krone seddel billigere end mitsubishi modellen. Men er mitsubishis den tusind krone mere værd?

Mitsubishien har en række finesser som panasonicen ikke har. fx garantere producenten at den kan køre ned til under -25 grader. har læst en test hvor den stadig kørte ved -36 grader. den en I sensor som analysere rummet og smider varmere luft hen hvor der er brug for det. samt den sku være markedets eneste varmepumpe som næsten intet siger.
Panasonicen har til gengæld en lidt højere cop værdi.

Nogen som evt har erfaringer med nogen af disse modeller?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ingen erfaringer med de nævnte modeller.. Men syntes man bør tænke på hvor ofte det er - 25-36 grader i danmark... Har nemlig ikke selv oplevet at det har været så koldt.
Det eneste jeg ville gå op i som bruger af en varmepumpe er at den er købt og monteret af en fagmand, så går man aldrig helt galt i byen..
Kontakter du fagmanden, så vil han kunne råde dig til hvilken model der passer bedst til jeres hus, og i vil helt sikkert kunne vælge mellem modeller med forskellige funktioner samt han ville kunne rådgive om placering så varmepumpen dækker så meget af huset som muligt.
En anden ting er reservedele til de forskellige modeller, sørg for at forhandleren kan skaffe dem hurtigt hvis uheldet skulle være ude..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis