rense pc for støv

jeg vil høre om at rens pc for støv.hvad skal jeg pas på med når jeg gør det, og
      hvordan renser jeg den, alså det indv mener

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Af med sidedækslet... frem med støvsugeren og en fin pensel.
Så børster du hele moletjavsen igennem, mens du suger støvet, der frigøres op i støvsugeren.

Du skal selvfølgelig huske at slukke for PC´en inden du går i gang og fjerne strømstikket på bagsiden.

Hvis du går stille og roligt frem, sker der ikke nogen skade på noget.
God fornøjelse...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det bedste er jo trykluft.. Men ellers en pensel, vatpinde og så ellers i krig. Husk altid at have den ene hånd på noget af kabinettet, så du ikke får lavet en gnist med statisk elektricitet.
Der sidder flere blæsere rundt omkring, de skal renses for støv som sætter sig fast. Du kan støvsuge med lav styrke når du har løsnet det med en pensel og/eller vatpind.
Blæseren i midten af bundkortet, blæser typisk på nogle ribber der sidder over cpu'en. De skal være rene mellem lamellerne.. Det løsnes også med en vatpind.
Husk at tage strømme fra den. Hvis du tager stik af, så husk at sætte dem på igen.. og pas på du ikke løsner nogle stik uden du opdager det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg slæber den ud på værkstedet tager luftslangen og justere luftrykket ned så der kun lige komme en lettere brise ud af pistolen.  Det er da det nemmeste
Jeg synes nu det er lettere med støvsugeren... det tager jo trods alt lidt tid, at bygge et værksted og installere trykluftanlæg, ikk´?

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jamen der er da mulighede i skidtet, pil pladerne af Pc-en, op på bilens tag med siden til kørsels retningen, og så et par ruller Gaffa tape rundt om ind gennem slædens vinduer. Tag så en tur rundt på nærmeste bys torv
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 21 nov 2010 16:39
Jamen der er da mulighede i skidtet, pil pladerne af Pc-en, op på bilens tag med siden til kørsels retningen, og så et par ruller Gaffa tape rundt om ind gennem slædens vinduer. Tag så en tur rundt på nærmeste bys torv

Har du bil????

Svendborg

Støvsuger - ja, trykluft - nej.

Argumentet er at der bare blæses skidt rundt - og HVIS der nu er kommet en lille metalspån ind i maskinen af en eller anden årsag kan den sætte sig fast et eller andet sted og forårsage skade på elektronikken.

I El-tavlebranchen, hvor jeg arbejder er trykluft bandlyst til rengøring af tavler.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Og hvor skulle den metalstump så lige komme fra ?
Det tryk jeg blæser med, svare til hvad jeg kan blæse med munden, trykfidusen på kompressoren bliver justeret til 0,5 atm.
Skrevet af grandoldman på 23 nov 2010 10:44

Har du bil????
Nej Andy, men det går jeg ud fra at Fordmand2 har !

så lige denne dåse... så sparer du bilen
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_48/OFF04.SHTML

Svendborg

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også