dræbersnegl æg ?

Under omplantning af et par rhododendron opdagede jeg mange æg i mulden (se billedet, tændstikken skulle gerne give et indtryk af størrelsen). 
Spørgsmålet er om vi her taler om dræbersnegleæg og hvis vi gør, hvordan får man bedst skovlen under dem.
De gængse bekæmpelsesmidler er jo lavet til at sneglene først skal klækkes og derefter æde af bekæmpelsesmidlet. Jeg ville gerne sætte dem ud af spillet før de bliver klækket, hvis muligt. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeps, det er dræbersnegleæg.

Måder at uskadeliggøre æggene på:

1. Knus dem.
2. Indsamle og lægge i pose og så i skraldespanden.
3. Kogende vand.
4. Gasbrænder.

Frit valg på alle hylder... og god fornøjelse.

P.S. Jeg har tidligere brugt at drysse sneglegift, der hvor jeg vidste de holdt til... og lagde æg, nemlig omkring kompostbunken.
Det har stort set fjernet dem fra min have på 2 år.
Startede med rigtig mange for et par år siden... i år har jeg haft 2.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tak for forslagene. Problemets omfang tilsiger dog, at en mekanisk løsning vil være overordentlig tidkrævende og alligevel næppe sikre en (nær) fuldstændig rensning.

Bare dog naboen havde et par høns man kunne låne og sætte på opgaven.

Nå jeg må vel igang med riven og brænderen og så ellers være klar med ferramolen til foråret.


Ja, det er noget bøvl. De lægger æggene i tuer af ca. 20-30 stk. rundt om i haven. Så hvor de lige er, kan jo være svært at finde ud af, medmindre man graver hele haven igennem.

Det med sneglegiften, har jeg som sagt haft stort held med.
Jeg har prøvet at omkranse området, hvor jeg ved de holder til, med giften.
Ideen var, at lave en usynlig barriere, hvor de spiser af giften, når de når denne, på deres vej ud i resten af haven.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

dem de graver ned er svære at få øje på, men har du sten, potter, kar,børnesandkasser i plast i haven så løft dem, der vil være æg. har stort set ikke snegle mere, men langs husmuren/sokkel og fliserne der lægger bæsterne æg der kan jeg ikke komme til. men de får når de kommer frem.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Skrevet af Henrik S på 05 dec 2010 12:21
.......... Vær mod andre som, du ønsker de er mod dig.

Det gælder dog ikke dræbersnegle

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis