Bygma har tilbud

Hej

I morgen har de et tilbud på 1 topnøglesæt fra Ironside med 70 dele til 399 kr.
Nogen der kender båden Ironside og topnøglesættet.
Er det pengene værd.

Jeg skal evt. bruge det som 1. advents gave til mig selv


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt efter hvor meget du skal bruge det, er det vel godt nok.

Jeg holder mig til Bacho, det ved man hvad er.

Mvh Thomas Hansen

Jeg holder mig til Bacho, det ved man hvad er.


Yep.. Bacho's det mellemste koster ca. 3 - 400..

Kender ikke Ironside men har bare haft en del af de billige der har takket over når man går til den..

Hvorimod Bacho's mindste "rigtige" sæt, med en 3/4 skralnøgle klarede at løsne hjulbolte mens jeg stod og hoppede på den for at få dem løse..

Men igen kommer an på hvor meget du skal bruge det?

Jesper Pedersen

Brugen er vel som en gennemsnit ejer af et topnøglesæt. Lidt bil, mc, cykler, møbler, plæneklipper, legeredskaber, tagplader, i værkstedet og i bryggers, måske ligefrem i køkkenet ;-)

Den skal dog ikke bruges til hjulbolte, da jeg altid at brugt min X-nøgle og så en moment nøgle.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Hej.

Jeg kender ikke Ironside så godt. Men hvis du er villig til at investere lidt mere i noget værktøj, der holder din tid ud, så køb et sæt no name i lav - mellem prisklasse, der indeholder de toppe du ønsker. Det vigtige er, at det er lavet af Crom/vanadion, Crom/molybden eller andet kvalitets stål. De 2 nævnte er de mest brugte. Når så de mere eller mindre gode skralder, der er med i sættet dør, køber du nye i proff. kvallitet,: Gedore, Tengtools, Peddinghaus, Bahco, er de mærker jeg lige kan komme i tanker om.
Jeg har selv sådan et "start sæt" fra harald nyborg, hvor skralderne døde første gang jeg rigtig tog ved, men det havde jeg nu også regnet med. Toppene er til gengæld blandt de bedste, jeg har haft i hånden, lige så gode som bahco. Mht. valg af skralde, er jeg blevet rigtig glad for min Tengtools med 74 "tænder". Det gør den tæske god til at skrue i bil med, da den nemt kan bruges på meget lidt plads.
Jeg ville kigge på sæt i harald, eller biltema. Biltemas er også testet "håndværker style" og de kan klare mosten.
Nå ja. Køb for guds skyld kun 6 kantede toppe. Det eneste de 12 kantede er rigtig gode til, er at runde bolthoveder og fjerne skind fra knoer i en og samme operation ;-))
Bare min ydmyge mening om det...

Mvh. Kasper.
Det er bare det, hvis man skal ud at købe, en "løs" skraldenøgle, koster den jo ufattelig meget, i forhold til et sæt Baco på bud...

Jeg har selv en Stanvill, skralde med 72 klik på en o/m, det er kram, der tåler næsten alt.  Men prisen er jo helt hen i vejret til hobby.

Her en løs bacho ½" skraldenøgle til 417 kr.
http://rtf.dk/basket.php?action=dos...erms=tekst

mvh jens
Annonce
Jeg har både Bahco og Ironside-værktøj (dog ikke lige topnøgle-sættet i Ironside), og jeg har ikke oplevet noget dårligt med nogle af delene.
Hvis man går ind og kigger på styrken af selve metallet, er Ironside rimelig stærkt og holder egentlig som det skal (jeg har bl.a. et unbrako-sæt fra Ironside jeg er glad for),  og det er faktisk bedre end sit rygte ;-)

Jeg ville ikke være så bange for det.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Kender ikke det omtalte sæt.

Men alle toppe vil kunne laves så de holder hvis det er med 6 kant i hullet.
Det der kan komme til at knibe med billige sæt er at de har en alt får kraftig gods i ringen. Altså den udvendige diamter bliver meget stor. Nogen skruer vil man simpelthel ikke kunne få toppen på og dermed ikke kunne løsne eller spænde....

Selve kliksystemet er nok det svageste punkt.... Jeg er grundlæggende godt tilfreds med mine Bacho sæt, og de er reelt kommet langt ned i pris..... Tidligere kostede de kassen., nu er de ikke meget dyrere end det de ringe sæt koster...
Så overvej om de mange ekstra dele er nogen du reelt vil bruge... hvis ikke, så køb et kvalitets sæt med lidt færre dele, det holder i mange år.......

MVH Njord

MVH Njord
Mht. til priser på nøgler... Jeg mener jeg gav knap 400 for min 1/2" Tengtool, men jeg har selvfølgelig også købt den gennem firmaet og kan dermed forholde mig til den virkelige pris på værktøj. Jeg havde ikke lige i farten tænkt på, at hvis man som privat skal købe det et eller andet sted, skal man give 50 - 100% mere for det :-(
Jeg vil anbefale Tengtool'en over Bahco'en, da hovedet ikke fylder nær så meget. Dernæst har den de 72 tænder, hvorimod Bahco har noget færre. Ved ikke nøjagtig hvor mange.

Kasper.
tak for jeres indput.
Kører i Bygma nu og vejer produktet i hånden. ;-)

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis