Forsikring af Lade skal selv sætte værdi.. kvm. Pris??

Er ved at skifte forsikring, den gamle forsikring af udbygningerne (laden) var til nyværdi -30% pga det er 90år gammelt.

Det nye forsikringsselskab tegner slet ikke til ny værdi på så gamle udbygninger, men jeg skal sige en værdi det er værd, og så forsikre på den måde= hvis det er 400,000kr får jeg kun 400,000kr selv om det måske koster 500,000kr at genopføre, så det er lidt vigtigt at få den rette pris sat.

Det er en lade på 170kvm den er muret og med nyt betontegl tag fra 2007. forsikringsmanden mener den skal ha en værdi på 400,000kr jeg er kommet noget i tvivl. det er "kun" 2353kr pr kvm.

hvis jeg skal ha opførst en lade på 170kvm med stålspær og en enkelsten som væg og betontegl der på, er der så nogen der har et bud på hvad en kvm pris på sådan noget kan være.???
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej sæt det endelig ikke for lavt for de tager dig bare på ordet. Jeg vil ringe til tømrer og tømrer spørge hvad det ville koste hvis sneen eller en storm trykkede det sammen. Måske har du forbindelse i din familie der kan give et bud på det.
Arbejdsløn og materialer er jo ret høje i DK.

V. H. Fra
Mogens
Tak for budene.
Nu er det et stykke tid siden jeg spurte, så har imellem tiden takket ja til forsikrings tilbudet, og har fået den forsikret til 600,000kr ved "total skade".

Håber så ikke det nogen sinde bliver nødvendigt.
Nej, det håber man jo ikke.

Men lyder godt du fik sat den lidt højere, det er umiddelbart også mere realistisk nemlig.
Det er vigtigt at værdien ikke sættes for lavt, hvis den skades og forsikringsselskabet vurderer at den er kun er forsikret for 50% af værdien får du kun halv dækning af skaden selv om den er langt under forsikringssummen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis