Sneslynge fra Bauhaus

Hej

Jeg er på udkig efter en sneslynge og har sådan set også bestilt en Texas Snowbuster 560 hos en forhandler, men jeg har læst meget om den nu, rundt omkring på nettet i diverse forums. Jeg er ved at komme dertil at jeg nok afbestiller den igen og vil kigge efter noget andet, større og bedre kvalitet. Jeg var i Bauhaus idag og så de havde nogle der heddder Gardol 55sb og gardol 85sb. Jeg har søgt på nettet og på google kommer der ikke ret meget frem om dem og mærket Gardol. Der kommer mest links til Bauhaus i andre lande. Motoren er en Stormforce og den er ret ukendt for mig. (Det er sikkert en kineser motor)
Der sidder kuglelejer mange steder på roterende aksler på sneslyngen og den virker til at være i fornuftigt kvalitet. Men er der nogle af jer der kender mærket og motor mærket og har nogle erfaringer med den? Skal man holde sig væk fra den og give lidt mere for en, som så kan holde i mange år?

Link til den lille model af maskinen.

http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/3D/Avis_uge_45-DK.htm#/27/

32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ret sikker på det er en Kina model, men det er Texas'en jo også.
Måske er de ovenikøbet, lavet på samme fabrik.

Såvidt jeg lige kunne finde ud af, er den fra Bauhaus lavet af Hangzhou SV Industry Co, Limited Som er en alsidig, kinesisk fabrik.

Kunne det ikke ligne denne her, bortset fra kuløren?
Og at der kun et 4 gear frem, men nu er gearet jo, et simpelt disk drive system, så antal gear, er bare et spørgsmål, om antal positioner på gearvælgeren.

(Diskdrive fungere ved at en gummirulle flyttes henover en plan skive)

Sådan er det også på min Canadiana, og på nogle Stiga, samt andre, med de nyere kvalitets sneslynger mener jeg er med hy. gear.
Hvis en sneslynge har 6 gear frem og to bak, så er det sikkert Disk drive.
Systemet fungere, men kræver en nu gummi disk en gang imellem.

http://svgroup.en.alibaba.com/produ...lower.html

mvh jens
Jo jeg tror du har ret. Det er en magen til texas 560 modellen pånær den du linker til har 4 gear frem og 2 tilbage hvor texas har 3 frem og et tilbage. Men den er jeg også gået fra nu. Kunne godt tænke mig at vide om nogen kendte til den Gardol slynge med Stormforce motoren på.
Jeg har redigeret i mit indlæg, vedrørende antal gear.
Og beskrevet Disk drive...
(Stiga kalder det Friction disc )

Ellers må du kikke efter en brugt....

Den her er vist i nærheden af dig?
http://dansand.com/product.asp?product=4310

mvh jens
Har bestilt en af de sneslynger fra Bauhaus som kommer på onsdag. Så må vi se om det er noget der duer hvis der kommer noget sne i år eller næste år. Jeg skal nok skrive her i tråden om det er noget der duer eller ej.
Jeg har kigget EN DEL på sneslynger her i år (se min egen tråd), og også på den Gardol i Bauhaus; den er temmelig sikkert identisk med dem der hedder Jonsered (se link nederst). Så vidt jeg er orienteret et udmærket amerikansk produkt (der står også "Made in U.S.A." på dem i Bauhaus). Husk på, Gardol-navnet er jo bare Bauhaus´ "brand"/mærke de sætter på tingene - det står ligeledes på deres hækkeklippere, boremaskiner, m.v. Så navnet som sådan skal du ikke hænge dig i.
Den eneste forskel jeg umiddelbart kan spore, er motoren (og så måske nogle detaljer på udstyrssiden). Jonsered kører mest med B & S-motorer, hvor det jo nok er en kina-motor der sidder på den Jonsered der så hedder Gardol i Bauhaus - men fortvivl ikke, som jeg også skriver i mit eget indlæg har jeg fået oplyst at kineserne efterhånden har fået styr på at fremstille dem, og at de skulle køre fint nok.

Jeg var i øvrigt tæt på selv at købe én af dem i Bauhaus, men så fik jeg et andet godt tilbud jeg ikke kunne modstå.

Link til Jonsered-maskinen: http://www.oleknudsen.dk/jonsered-s...-2106.html

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Annonce
Hej Jeg var også på udkig efter en sneslynge og har netop købt en Gardol 85SB hos Bauhaus. Den virker som om kvaliteten er helt i top. Motoren som er produceret i USA og er en stormforce 291 fra fabrikken LCT se mere på http://www.lctusa.com/index.cfm
. Den var meget nem at samle og startede op med det samme, jeg har endnu ikke prøvet at rydde sne med den, men jeg er sikker på at den er god. Jeg tror roligt at du kan købe en Gardol 55 eller 85SB.

Claus K.

Skrevet af clalot på 24 nov 2010 09:26
Hej Jeg var også på udkig efter en sneslynge og har netop købt en Gardol 85SB hos Bauhaus. Den virker som om kvaliteten er helt i top. Motoren som er produceret i USA og er en stormforce 291 fra fabrikken LCT se mere på http://www.lctusa.com/index.cfm
. Den var meget nem at samle og startede op med det samme, jeg har endnu ikke prøvet at rydde sne med den, men jeg er sikker på at den er god. Jeg tror roligt at du kan købe en Gardol 55 eller 85SB.


Det var egentlig sjovt at få syn for sagen om at den motor er fremstillet i U.S.A., for lige så snart det hedder noget med "Power", "Craft", eller i dette tilfælde "Storm", plejer det at være fremstillet i Kina-land ;-)

Der står i øvrigt også "Made in U.S.A." på min Stiga Snow Flake.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Den Canadiana sneslynge jer har, er lavet af Noma industries Canada.

Canadiana blev senere malet gul, og kaldt for Stiga

Så nogle lidt ældre Stigaer, er lavet der.

Dengang var det med Tecnums motore, ved ikke hvad de hedder i dag.

Den Tecnums der var på min, "exploderede", så kom der en ny Honda med elstart.
Det er en fantastisk lettelse, den springer i gang, uanset frostgrader, selv med håndstart, som der også er på.

Tecnums'en var en hel del lunefuld, at få startet.

Jeg bruger foresten altid kaburatorsprit, til sneslyngen så er der ikke isproblemer i karbonaden, hvis der ryger lidt sne med ned i tanken under påfyldningen.

mvh jens

Skrevet af je__ns på 24 nov 2010 12:22

Den Canadiana sneslynge jer har, er lavet af Noma industries Canada.

Canadiana blev senere malet gul, og kaldt for Stiga

Så nogle lidt ældre Stigaer, er lavet der.

Dengang var det med Tecnums motore, ved ikke hvad de hedder i dag.

Den Tecnums der var på min, "exploderede", så kom der en ny Honda med elstart.
Det er en fantastisk lettelse, den springer i gang, uanset frostgrader, selv med håndstart, som der også er på.

Tecnums'en var en hel del lunefuld, at få startet.

Jeg bruger foresten altid kaburatorsprit, til sneslyngen så er der ikke isproblemer i karbonaden, hvis der ryger lidt sne med ned i tanken under påfyldningen.

mvh jens


Jeg ved ikke hvad du kalder "lidt ældre Stiga´er", men min er fra 2007 ;-)

Er det Tecumseh-motorer du mener? Jeg troede ellers de var på linje med Briggs & Stratton.
Jeg har heller aldrig oplevet noget så startvilligt som den B & S-motor der sidder på min; der hvor jeg købte den havde den stået i en stor hal et års tid - han gik ind og hentede lidt Aspen-benzin, trak 2 gange langsomt i snoren for at pumpe lidt benzin ind i karburatoren, og så trak han én gang almindeligt -- den smuttede igang som om den aldrig havde lavet andet :-)
Da jeg kom hjem med den efter en forholdsvis lang kold tur på traileren, tilsluttede jeg strøm til den og trykkede på knappen: Den er i gang næsten før man får trykket - det går så vanvittig stærkt. Den er YDERST startvillig, og jeg er imponeret :-)

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Ja det er sådan det staves "Tecumseh"
Jeg havde ikke lige, stavepladen i nærheden

I min verden er Tecumseh (den med den røde indianer) en skodmotor...

Måske har jeg bare været uheldig, jeg købte sneslyngen brugt, men det var stortset ubrugt.
Den fik efter nogle år en mislyd, som udviklede sig til, at plejlstangen røg ud gennem siden af blokken.
Den fik ny olie hver sæsong, og har aldrig manglet olie.

Men den havde altid været svær at starte

Men en Honda motor det er en rigtig fin motor.

Jeg ved ikke om Noma fabrikken stadig eksistere, eller hvor Stigaerne laves i dag.

Mvh jens

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også