Kat/foderbræt

Hvad gør man for at holde kattene væk fra foderbrættet? Står 135 cm fra jorden,men katten hopper alligevel op og tager vores fugle.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad hopper de op fra ?
Du kan jo eventuelt bede katten / kattenes ejere om at holde dem inde på deres egen matrikkel jævnfør lov om mark og vejfred.

Kortfortalt står der at hvis ejeren af dyret skal holde den væk hvis du beder dem om det. Hvis de ikke gør det kan du gøre hvad du finder nødvendigt og forsvarligt.

§ 13. Når husdyr, som uden hjemmel færdes løse på fremmed grund, forgæves er søgt optaget, kan besidderen straffes med bøde for ufred.

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.

Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil i øvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.

Jacob
Hej
Vores fuglehus havde samme problem da det er plaseret på en 75mm*75mm stolpe, men jeg har sat et plastrør om stolpen - det kan kattene sgu ikke klatre op af.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for gode svar, men vores problem er, at katten IKKE kravler op.Nej den hopper 135 cm op, og fanger fuglene.
Hvad med at 'runde' kanten paa foderbraettet, saa katten ikke kan faa fat med poterne naar den springer op?

Evt med et plasticroer der saettes fast paa kanten

 

Annonce
Sæt strøm til lortet.  

altså IKKE katten men et lille el hegn så prøver de kun en gang.        ( Evt hønsetråd og et bilbatteri)

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Nu er problemet at katte og hvisse hunde er i stand til at springe meget højt i forhold til størelsen. Eks. kan min Dansk Svenske Gårdhund  springe over mit hoved når jeg står op, jeg er kun 190 cm. høj en kat kan gøre det samme. så løsningen må være noget stål tråd spændt på nogle lange  tynde stænger af jern, så den ikke har mulighed for at gribe fat. og ellers kan en omgang fra haveslangen kurere de fleste katte og hunde.
Jeg har en hund, der går frit i vores indhegnede have... det holder kattene ude
De gange vi ser en ny kat i haven, får hunden lige lov til at gå en patrulje...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nu er naturens gang jo således at nogle dyr er rovdyr og andre er byttedyr.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, men min hund kan åbenbart ikke lide smagen af kat... så den jager dem bare ud

Iøvrigt har jeg jo stadig min aftale med Solsorten.... den indgik vi som bekendt sidste vinter... den spiser frø og æbler/frugt fra foderbrættet som jeg lægger ud om vinteren.
Jeg sidder i solnedgangen og drikker lidt kølig Chardonnay om sommeren, og så fløjter den for mig  Den holdt sin del af aftalen hele sommeren, nu er det så mig der igen opfylder min del....

Den aftale er der ikke en eller anden tilfældig baggårdskat der skal blande sig i

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis