Panasonic varmepumpe der ofte afrimer.

Hej,.

Håber der er en venlig sjæl herinde der kan hjælpe mig, kan se at der i forvejen er ret mange varmepumpe tråde

Jeg har en Panasonic 9IFP købt i Silvan i sommer men har aldrig været monteret før at jeg gjorde det. Indedelen er en CS-CE9GKEW og udedelen en CU-CE9GKE.

Problemet,.. eller rettere ved ikke om det er normalt men den er begyndt at afrime noget aller hen af hveranden time og sommetider hver time trods det kun er 0-1 grad udenfor... der hænger lidt istapper ned over udedelen men ikke noget alvorligt. Når den afrimer står den ligesom og ´klikker´ ret højt i indedelen og ikke nemt at sove i om natten.

Har godt læst de andre tråde herinde men kan ikke finde ud af om det er normalt ? Selvom pumpen er købt i Silvan var den ikke billig og den skulle være bygget til vores klima. Jeg har snakket med en kammerat der har en billigere pumpe, .. den afrimer ikke før temp kommer under -7-12 grader og slet ikke så ofte som min.

Det skal lige siges at den varmer helt fint indenfor når den kører men syns ikke længere det er sjovt med 10 min pause hver time

vh

Peter
Hej,. Håber der er en venlig sjæl herinde der kan... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter
Jeg tror du har fået en god pumpe til billige penge, Teknologisk institut og Energi styrelsen har jo testet og dokumenteret at Panasonic producerer nogle af de bedste pumper på markedet med den højeste COP.

Ang. afstand mellem udedel og indedel har jeg også ca. 2,5m det kører fint, og er jo som sagt monteret af en kølemontør så det må være ok.

Mvh B.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis