akku-skruetrækker med døde batterier

Hej allesammen.

Jeg forsøger at hjælpe en kammerat, der har en Panasonic EY6220 akku-skruetrækker, hvis batterier er døde.

Er der nogen, der ved hvordan man piller bunden af akkupakken? En lille fiks detalje eller blot vride til med en skruetrækker. Det er min opgave, men jeg er bange for at brække plasten i stykker. Kammeraten skal selv skifte batterierne, da han er el-uddannet.

Nu vil nogen sige"køb dog en ny maskine" eller "køb dog et erstatningsbatteri til 30 $", men der er åbenbart noget personligt ved maskinen, (jeg forstår det heller ikke, men jeg skylder vist flere tjenester, så jeg må hellere forsøge"

på forhånd tak

Keld
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Keld.

Hvis der ikke er nogen skruer i pakken (der er der i min til DeWalten), er jeg bange for, der kun er den hårde måde tilbage, da den så sandsynligvis er limet eller smeltet sammen. Prøv med lidt forsigtighed, om ikke du kan brække den fra hinanden med en skruetrækker uden at ødelægge den. ellers kan du måske ligeså forsigtigt save den op med en nedstryger og så lime den sammen med araldit bagefter.
Googlede den lige... Jeg vil næsten vædde med den er limet sammen. jeg ville tage en lille rørskærer, skære den på midten og så samle den med et stykke Gaffa, eller lime den bagefter. (hvis du ikke har en rørskærer, så brug nedstrygeren)

Mvh. Kasper.
Hej alle.

tak for jeres forslag. Jeg forsøgte mig ganske forsigtigt med en lille skruetrækker. Plasten var så blød, at den kunne gi´ sig nok til at 2 små låseflige blev løsnet.

Næste trin er så at finde egnede celler til ombytningen. Hvis det går godt, så har jeg selv 3 eller 4 batterier til Bosch 14,4 volt, der trænger til en tur.

mhv.

Keld
Det går godt... Bare sørg for at bruge en loddekolbe med noget knald i, så i ikke skal varme for længe på cellerne, det kan de ikke holde til. Et alternativ, hvis i alligevel skal købe nye celler, er at købe dem et sted, hvor de kan svejse loddeflige på for jer. Det plejer ikke at koste så meget. Jeg plejer at købe celler hos Nordjysk Akkumulator- Åvej 30 9400 Nørresundby. De plejer ikke at være for dyre...

Kasper.
www.batteribyen.dk

har med lodde fliger

fragten er gratis hos dem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis