Fra trådløs - kabel

Nu har jeg kørt trådløs i knap 4 år...
Men da jeg spiller meget online spiller, har der været problemer med at det laggede.
Forsøgt diverse ting, opdatere skærmdrivere osv osv. Uden den store effekt!
Nu har jeg så smidt et kabel på ned til routeren, da det efterhånden nok er den eneste løsning. Men mit spørgsmål, er om der er noget jeg skal være opmærksom på når jeg går fra trådløs til kabel?? Denne computer har aldrig kørt med kabel før.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øhh, ja... du skal ikke løbe længere væk end kablet kan nå...

Spøg til side... hvad mener du?
Computeren er jo fuldstændig ligeglad med om du kører trådløst eller med kabel.

Jeg har selv installeret kabel forbindelse i de fleste rum i huset, netop pga. den større stabilitet... bl.a. når sønnen og hans venner spiller on-line spil.
Ved siden af, har jeg så også trådløs til dem der bare er på nettet med en laptop i stuen f.eks.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det hedder da ikke en Laptop Jan, det er en BLÆRBAR !
Jamen, det fordi jeg synes at havde hørt noget om, på et tidspunkt at selve den trådløse forbindelse fungere som firewall, men at den jo vil forsvinde, når der køres kabel....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 21 nov 2010 21:38
Jamen, det fordi jeg synes at havde hørt noget om, på et tidspunkt at selve den trådløse forbindelse fungere som firewall, men at den jo vil forsvinde, når der køres kabel....
Hvem har dog bundet dig sådan en and på ærmet

Det har jo nok været en der ville sælge en trådløs router

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Der er nu ikke nogen specifik der har bundet mig det på ærmet
Det var bare min egen usikkerhed,- der mente jeg havde læst noget om det på et tidspunkt
Men det har nok ikke været tilfældet så Fint nok, skulle bare være sikker
Tak for det

Jamen du går da ikke på nettet uden et ordentligt Virus program der også indeholder Firewall spamfigter o.s.v. ?????????
Skrevet af Håndværkeren på 22 nov 2010 20:14
Jamen du går da ikke på nettet uden et ordentligt Virus program der også indeholder Firewall spamfigter o.s.v. ?????????

Det er der faktisk mange der "spiller online" der gør og er nød til grundet de ellers skal opsætte en masse pjat i deres router som er krævet af deres spil..

Og for at svare dig Jacko. Windows havde i gamle dage nogle problemer med at tilgå nettet hvis både Lan/Wireless var aktiveret, ved ikke om det stadig forholder sig sådan, men det er en god regl at benytter man IKKE sit wireless så er det heller ikke aktiveret..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis