Materiale til tætning/kosmetisk udbedring af afløb klassificeret som K3

Hej

Jeg har et afløb som i hht. tilstandsrapporten er klassificeret som en K3.

Der går en slange ned i afløbet der sikrer at toppen af afløbet ikke fugtes/vædes af vand.

Selve toppen er dog ret mørnet rundt i kanten og det er her mit spørgsmål kommer ind.

Skal/kan jeg benytte alm. silikone til at fylde i det mørnede områder/fordybninger der måtte være eller kan andet materiale anbefales i denne sammenhæng eller som bare generelt benyttes i afløb i forbindelse med tætning/kosmetiske udbedringer...

Mvh.
Hans
Hej Jeg har et afløb som i hht.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OK.
Det er vist rigtigt at der er en støbejerns afløbsskål.
Hvis den renhugges indvendig og den er tæt, og den gule slange fjernes så er sagen sådanswet klar.
Der kan monteres en "Forhøjelsesramme" - firkantet, som skal tilsluttes til afløbsskålen på en måde så den er vandtæt. Og vedbliver med at være de næste 45 år.
nej det er ikke min fornemmelse der trænger vand ud nogen steder. Vandet bliver ledt direkte ned i afløbet via den gule slange. Vil overveje at få en prof ud og besigtige mhp. på løsninger. Men det er klart løsningen skal stå mål med udbyttet og hvis ikke den eksisterende installation har anden hage en K3 og det naturligvis ser noget tvivlsomt ud så vil jeg da også overveje om det overhovedet er værd at gøre noget lige nu....men som sagt det må jeg lige få vurderet...



Vil lige tilføje et billede af afløbet i mit bryggers som til forveksling ligner det andet. Her er der både en gul og en grå slange. En fra vasken i bryggers og en som leder vandet fra vaskemaskinen. Dette afløb er ikke klassificeret som K3. Måske jeg skulle projektere også at få dette opgraderet. Men igen der er ingen utæthed og det fungerer med denne løsningen indtil videre så det må bero på en cost benefit analyse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis