Diamantbor til at bore et 110mm hul til toilet

Hej alle

Vi skal bore til et toilet, altså igennem et dæk af fliser, beton og koks i Herlev. Hvilken maskine skal man bruge og hvor kan man få dem i Københavns området. 


kh. hilsen Mr. GDS 0
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan leje maskine hos Stark på frederiksberg.

Se evt. http://www.stark.dk/PageFiles/3158/KM_Udlejningsbrochure.pdf

Du kan også købe en sådan maskine, men det er skudt helt ved siden af. Den koster nok 5.000-15.000 kr alt efter kvalitet.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Her nede hos mig, plejer de at tage ca 30 kr pr. 1/10 mm. Men hvis du kun skal bore et hul, skulle det ikke gerne slide ret mange 10 dele af boret.

Mvh Thomas Hansen

ja og nej... det kommer meget an på hvor hård beton det er. Jeg vil mene det ligger mellem 200-400 kr alt efter hvor hårdt betonet er. Men det er den billigste måde for dig at få lavet det hul på. Sådan et diamant bor koster nemt mellem 2.000-4.000 hvis du skulle købe et.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

ok, så man skal afsætte 200-400 kr af til slid. Ellers skal jeg vel bede VVS' eren og at tage det roligt:-)


kh. hilsen Mr. GDS 0
Annonce
Jeg havde samme problem og overvejede at købe en af de store diamantbor til mit projekt, men den høje pris på denne (ca 2500,-) fik mig på andre tanker. Jeg købte en Dewalt borehammer på tilbud og et sds-bor på ø8x 400mm til samlet pris på 1200,-. Tegnede en cirkel på betonen og borede en masse huller. Det virkede fint. Jeg sparede penge og havde et dejligt stykke Dewalt -legetøj til senere brug.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Hey,
Brugte samme metode som Mads74dk.

Det er ikke sikkert, du let kan bore igennem alle steder, nogle sted i betonen kan være genstridige. Så drop det og lav huller ved siden af.
Vil du flotte dig, køb en SDS-mejsel...

Hullet bliver fint - og det tager ikke mange minutter!!!

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis