korrespondance B

Hej lige et spørgsmål vedr. korrespondance B

Et kabel m strøm går ind i en fordeler dåse, derefter går det ud til hver 2 korrespondance afbryder m stikkontakt under hver, i mellem de 2 afbrydere sidder så lampen alene, det hele skal samles i fordeler dåsen m kabler, altså 4 kabler ind i dåsen i alt.

Har jeg ret i at man kører skinneledningen fra P-P (set bagfra på afb. den øverste venstre) mellem afb. kontakterne, altså samler de 2 ledninger i fordeler dåsen alene.

M1 i lampestikket samler jeg til begge afb. kontakters øverste højre side, altså 3 ledninger samlet i fordeler dåsen.

I dåsen samler jeg fasen udefra med fase fra lampe stik og fase fra de 2 afb. nederste højre side og derefter med en lus videre fra afb og til fasen i stikkontakterne.

I dåsen samler jeg alle jord ledninger fra stikkontakter og lampe stik, altså 4 stk.

I dåsen samler jeg alle nul ledninger fra stikkontakter og lampe stik, også 4 stk.

Jeg synes det er lidt forvirrende at tyde alle de diagrammer der findes om det, savner et billede fra en rigtig installation, hvor man kan se de virkelige kabler forbundet, selv om det nok er svært.

Mvh perp
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Per,

Det lyder helt korrekt..

B korrespondace er P til P , Fase på en af de andre i begge ender og lampe på den sidste i begge ender..

A korrespondance er Fase på P i den ene, Lampe på P i den anden og så to skinneledninger mellem de to sidste klemmer i afbryderen..

PS. Jeg laver altid B - Så har man fasen begge steder til en evt. stikkontakt..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis