Gravepiser ?

Davs

Nogen der har en fornemmelse af, hvad det koster at nedgrave 110mm kloakrør i 80cm dybde, pr meter ??

Har modtaget et tilbud på 50 af de lange, for
- Nedgravning af 50m kloakrør
- Afsætning af 3 tagnedløbsbrønde
- Op/ned lægning af 10x20cm fliser, ca. 8m2.
- Tilslutning i gammel cementbrønd

Jeg kunne selv finde på at leje en minigraver, men har fundet gravepriser på ca. 100,-/m, hvilket jo så vil sige, at jeg ikke sparer meget ved, når der også er omkostning til leje af minigraver.

Ellers er prisen på 50 af de lange, fair nok ?? Syntes bare det lyder voldsomt, når man kigger på materialepriser, kontra hvor lang tid han forventer det tager..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det forekommer mig at jeg har hørt den pris på 10 kr/lm, men det er kun for ledningen. Idet gravearbejdet jo kan være meget svært at estimere. Måske er der småt med pladsen, måske skal jorden lægges lidt langt væk osv.

Men skal tagnedløbsbrøndene tilsluttes eller hvad?

Men det er alt for meget, Hent nye tilbud eller bed om en opsplitning af materialer, maskintimer og timeløn fra nuværende tilbudsgiver. (En meget almindelig metode til at pille tilbud fra hinanden på)!
-> hpox
Altså umiddelbart er det ikke småt med pladsen, og han kan bare ligge det overskydende jord, tæt på den gravede rende, bare det ikke styrter sammen inden han får smidt rørene i..
Ja tagnedløbsbrøndene skal også tilsluttes.
Det lyder som en skide god idé at få opslittet materialer, iforhold til de forskellige mande timer..!
100 kr/lm 110 mm PVC ledning skulle der have stået.
Altså for levering og lægning af ledning med korrekt fald.
Plus llevering, sætning og tilslutning af 3 stk nedløbsbrønde.
Tilslutning til gammel brønd, (brønden skal måske ændres)
Fliseer op og ned.
Opgravning, tilfylding og komprimering.

50.000 kr lyder af alt for meget for det arbejde.

Vær beredt på at tilbudsgiver bliver sur hvis du stiller spørgsmål til prisen. :o)
hpox - Nu er jeg selv el-installatør, og syntes det er en gang fis, at blive sur, hvis kunden spørger ind til prisen....Man kan sku ligeså godt være ærlig fra start af...
Hvis han bliver muggen over det, er der garanteret 100 andre der gerne vil lave det, specielt i disse tider..
Helt rigtigt - men nogle bliver sure alligevel, :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis