Kølig radiator

Hejsa

Jeg har en 1 strengs radiator, tror jeg der er, som er 2,5 m lang ca.

Det lodrette rør er fint varmt, og de første 20 cm af radiatoren er også lidt lunken i toppen. Ellers er resten af den kold.

Har prøvet at massere stiften og har lukket luft ud, og det hjalp ingenting.
Jeg vil lige prøve at skrue stiften ud i aften, for at se om der er snavs på den.

Hvad kan man ellers gøre. Skal den spules igennem, og hvad koster det, hvis det er en løsning ?

Mvh
Carsten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil undgå det helt store niagara i din stue, så skruer du ikke den pind ud, spule den igennem ? Den har jeg ikke hørt før
Hvormeget vandtryk har du på dit anlæg, måske det var der du skulle finde problemet eller skrue op for cirkulations pumpen.

V.h.  Håndværkeren
Hvor på strengen sidder radiatoren ? et etstrengs sytem er lidt anderledes end 2 strengs, det tyder mest på at der ikke er mere flow eller varme tilbage til at trække radiatoren, men hvis du kan holde varmen i rummet er det jo kun super for så har du da i det mindste en perfekt afkøling på radiatoren ;-)
Jeg bor i et rækkehus, så har ikke mit eget anlæg.

Syntes jeg har hørt, at man kunne "spule" radiatoren, så man fik fjernet urenheder osv i den ?

Jeg kan lige prøve at smide et billede på i aften, så man kan se radiatoren.

Lyder da lidt underligt hvis du ikke har varmvandsbeholder og cikulations pumpe i det mindste !!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis