FALKE Rundsav

Hej

Jeg ejer en gammel powercraft rundsav med skæv sål og meget slør i spindel. Derfor overvejer jeg at købe en ny, jeg har kig på denne FALKE rundsav  http://www.jemogclix.dk/Butik/Elvae...x?pid=9431

Jeg vil gerne have noget med en stabil sål og den her ser ikke ud til at være sådan noget tyndt blik skidt. Men hvad med spindel slør? og byggekvalitet i det hele taget.
Er der nogen der kender den og kan sige for eller imod?
Jeg ved jo godt at det ikke er en Festool men jeg er også kun en glad amatør

MVH
Freddie
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset hvor meget amatør du syntes du er, så er det halve arbejde en ordentlig rundsav. Og det er ikke en Falke fra Jem & Fix, det er simpelt hen skod værktøj der sælges til uvidende menesker. Du kan få en udmærket håndrundsav for under 600,00 kr. der holder i mange år, Onkel Harald har en god solid håndrundsav fra SKILL til 578,00 kr. den vil kunne holde resten af dit liv.

V.h.  Håndværkeren
Jeg så lige i det lokale XL, at de havde en Dewalt, på tilbud til omkring 6-700 kr.
Det er en rigtig fin sav, når du nu er træt af discount save, er det nok ikke en Falke du søger.

mvh jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du ikke lige skal høvle nogle brædder over til en brændeovn, så kan du trøste dig med at en falke ALDRIG bliver slidt op..
Enten går den i stykker først eller også lagt væk..
Men det skal da lige siges at jeg har en falke akku boremaskine jeg købte på tilbud til 128 kr. for en del år siden.. Den kører jævnligt og arbejder fint - men fra ny af har den været skæv i akslen, så borepatronen vobler lidt.. Det gør den sådan lidt personlig (med mindre de alle gør det)

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har hørt at FALKE faktisk er Power Craft bare i en anden farve og med et andet klistermærke... Ved ikke om det passer, men det er jo hørt før at farven og klistermærke bare er skiftet!
Skrevet af Nikee85 på 19 nov 2010 13:09
....FALKE faktisk er Power Craft.......
well om det er eller ikke er "kvaliteten" samme sag !!
men skal man bare skære lidt EUR-paller op så er den da fin
men lave en fin køkkenbordplade............... NEJ

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu er Power Craft jo heller ikke noget kvalitets mærke, det er dog lidt bedre end Falke.
Jeg tænker på deres tilbehør ikke deres maskiner.
Der er i dag en masse billige maskiner på markedet, de udmærker sig ved at det er de dårligste matrialer de bliver lavet af de bruger enorme mængder strøm i forhold til kvalitets maskiner. Var det kun fordi de brugte mere strøm kunne man sikkert leve med det, men problemet ligger i at den extra støm de bruger kommer ud som varme i maskinen så de meget hurtigt bliver for varme i akslerne/lejerne med den kedelige følge at plasticken der skulle holde samme smelter og så har vi baladen. Mange af den slags maskiner er et bytende maskiner, der er jo to års garanti på og det er hver gang du henter en ny når den gamle er brudt sammen efter to dages brug.
Slip for alle de ærgelser og køb noget kvalitet første gang. Jeg har eks. en Bosch boremaskie, den har kørt upåklageligt nu i over 30 år, og den er virkelig blevet brugt, for da jeg købte den kunne jeg også købe alt muligt ud styr til den. Håndrundsav, rundsavs bord, fræser, rystepudser, stiksav, slibesten, trædrejebænk o.s.v. Og det er flittigt blevet brugt igennem årene. Faktisk har jeg blot ved hjælp af den maskine bygget en 8 fods jolle.
Dengang gav jeg den svimlende pris af 650,00 Kr. for blot selve boremaskinen.
Du glemmer lyd og vibration. De billige maskiner larmer og vibrerer helt enormt.

Jacob
Nu Bosch bliver nævnt, vil jeg lige sige at de er faldet voldsomt i kvalitet. Det er rigtigt, at de 20 - 30 år gamle maskiner var rigtig gode. Men de nye grønne er noget lort fuldt på "lavde" med powercraft og lignende, bare meget dyrere.
De blå kan gå an, dog har jeg haft en vinkelsliber med softstart, hvor elektronikken brændte af efter få timer. Den kunne heldigvis bare køres uden om elektroniken, så den lever endnu. Jeg er nu helt overgået til makita.
Medgiver gerne at kvalitetsværtøj er det mest ønskværdige, meen det skal jo også sættes lidt i forhold til hvor meget det bliver brugt.
Har en Falke vinkelsliber, den helt store 9 " med softstart, - den er altså blevet budt meget og den virker stadig fint, men nej det er ikke en Makita eller Metabo, - og det er man heller ikke i tvivl om, - men den kan levere et godt stykke arbejde, så er det kun til nogle enkelte projekter om året, så er den hel fin. Men til daglig brug, året rundt, - så gad jeg den heller ikke.
jacop antenne.

ja.
så kan man høre at han laver noget.!!!

jeg har prøvet med en falke elhøvl. den er ikke andet end ostehøvl.!
den kan dårligt nok tage spund af spundplade ude i kanten.

ordenlig værktøj gør det valve arbejde.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også