FALKE Rundsav

Hej

Jeg ejer en gammel powercraft rundsav med skæv sål og meget slør i spindel. Derfor overvejer jeg at købe en ny, jeg har kig på denne FALKE rundsav  http://www.jemogclix.dk/Butik/Elvae...x?pid=9431

Jeg vil gerne have noget med en stabil sål og den her ser ikke ud til at være sådan noget tyndt blik skidt. Men hvad med spindel slør? og byggekvalitet i det hele taget.
Er der nogen der kender den og kan sige for eller imod?
Jeg ved jo godt at det ikke er en Festool men jeg er også kun en glad amatør

MVH
Freddie
Hej Jeg ejer en gammel powercraft rundsav med... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det, der er problemet ved rundsave, medmindre man kommer op i de helt dyre professionelle save, er, at når man hæver dem, så dybgangen bliver mindre, bliver det noget "lal", fordi det slids-beslag, saven låses i, når man hæver den op, ikke har meget styr på side-retningen, der er kun spændeanordningen til at styre. Jeg har købt en Falke rundsav, og for at stive den af, så førnævnte undgås, har jeg klippet et stykke alu-plade til og limet det på nævnte beslag med epoxy (araldit), så er der styr på den sideværts!
Falke er ikke dårligere and andet værktøj til de penge, og derudover har det vel nok danmarks bedste garanti.Hvor får man ellers 1500W, en ekstra klinge med i kufferten samt 5 års garanti til prisen ?? Kufferten er også med - - - -
Iøvrigt er en håndrundsav ikke noget præcisionsværktøj. Vil man have det som håndværktøj, hedder det en dyksav med styreskinne.

Støvsugerslange


 

Hej Klaver bokser !
Og velkommen her på LDS.
Fint med lidt extra oplysninger, der er bare så få der får fornøjelse af dit indlæg, det er en ret gammel tråd du har skrevet i, faktisk hele 4 år gammel sidst der blev skrevet her var 21 november 2010
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville nok heller ikke vælge Falke som rundsav. Jeg har det selv sådan at når præcision er en vigtig parameter, så vælger jeg at lægge nogle flere penge for at få noget der fungerer med en vis nøjagtighed, og hylderne og bordpladerne må jo gerne være nogenlunde i vinkel :-) Lige hvad angår rundsave koster lidt bedre kvalitet jo ikke alverden, så her ville jeg nok vælge et mærke. Men det kommer jo an på hvad man skal bruge det til. Jeg startede selv med en kinasav og endte med en Festool dyksav, fordi præcision var vigtig for mig. Til gengæld havde jeg i mange år en noname bore/skruemaskine til 128,- fra HN fordi den skruer skruer i lige så flot som en Makita til 3000,- :-p

håndværkeren.

den boremaskine. "den gamle bosch" til forsats værktøjer.!

det er sikkert den med håndtaget i midten. alla gamle b&d.!

så jeg har set en af dem med hækkeklipper forsats.

til ret prepret pris. i fin stand. og men den bære præg af brugsslid.!

Nej det er det ikke Hans, den ligner de nutidige. Men er en velvoksen klods 
Hej.
Vedr. håndrundsave og præcionssavning, så gør jeg det ved krævende opgaver, at jeg har lavet et passende hul i et bord så jeg spænder saven fast med klingen opad. Så er det også nemt at spænde et stykke brædt på som styreskinne.
Og har iøvrigt haft flere både boremaskine, vinkelsliber (230 og 115mm) og rundsav og har ikke noget at klage over.

mvh

 varmetossen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også