Uheld der endte godt.

Jeg sidder og læser om de 3 piger der kæntrede i deres båd, under en træningssejlads.

Du kan læse artiklen og kommentarerne her

Nu skal jeg ikke dømme nogen og heldigvis er alle 3 kommet godt ud af det.. og uden mén.

Lynhurtigt er der nogen der ikke forstår de ikke har en mobiltelefon med.. Det bliver hverken be- eller afkræftet i artiklerne.
Jeg tænker også at sådan en vandtur gør jo ikke en mobil til det mest perfekte redningsværktøj.
Men jeg sejler altid med raketter og nødblus. Min søn og svigerdatter, der sejler kajak, har altid de der små pencils med røde lyskugler i lommen på svømmevesten.

Jeg har da også den opfattelse at man ikke kan deltage i kapsejlads uden nødudstyr.
I min lille verden er det noget alle, der færdes ofte på vandet har med.

Hvad med dig?? Har du raketter med eller er det kun mig der "smider" små 1.000 kr ud når datoen udløber på raketterne og nye skal handles ind??

Og hvorfor træner man til OL uden de raketter??

Det er ikke fordi jeg skal dømme de piger, for de gør vel det der er gængse for den sport..
Men en raket kunne måske havde sparet den ene for kunstigt koma og risiko for liv og lemmer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke typen der overdriver sikkerhed men jeg vil anbefale knæklys til natsejlads (og lige for tiden er det nat det meste af døgnet), de koster 40 kr, fylder ikke meget i lommen og gør forskellen på om man finder den overbordfaldne på 5 min eller om SOK skal finde vedkommende efter nogle timer.

Dr_Lyn
Jeg har 4 raketter og de der knæklys til at ligge i båden, men desvære er der andre som kan bruge dem også, og jeg begynder nu med at tage dem med hjem hver gang, at folk kan finde på at stjæle nød udstyr som jo kan rede liv.
nu her har jeg altid flydedragt på med knæklys i lommen, Jeg har også eller hade også VHF radio i båden, men den tog de også med da der var natlige gæster.
Man behøver ikke overdrive sikkerhed men det er en god ting at have iorden

L.Sindalsen

Mariagerfjord

En mobiltelefon i en tæt (gennemsigtig) plastpose, virker fint selv når den har været i vandet.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det basale udstyr må under alle omstændigheder være på plads og selv om man træner på eliteplan må man jo gerne træne lidt i hvad man skal gøre hvis uheldet er ude også, dog har jeg i forhold til mobilen valgt en Sonim XP3 som jo er vandtæt, jeg har haft den under vand flere gange uden problemer.
Der står i bogen til den at man med fordel kan skylle den i ferskvand en gang i mellem hvis den tit har kontakt med salt, da det ellers kan få knapperne til at sætte sig fast.

/Valle

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

Som en af dem der sejler i en SAR (Search And Rescue) besætning i MHV, vil jeg kun give jer dette gode råd :

Jo mere synligt flouriserende Jeres yderste lag tøj er -jo nemmerne er i at få øje på fra andre skibe/redningshelikoptere.

Mørkegrønne og blå farver er ikke nemme at se i et oprørt mørkt hav......

Redningsvest er et must.....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis