Luft i anlæg med åben ekspansion

Vi har et anlæg med åben ekspansion.

For at spare på energien har jeg monteret en Alpha2 pumpe på returløbet lige inden fyret.

Vores ekspansionsbeholder sidder oppe på loftet hvor der ikke er frostfrit. Vandet cirkulerer forbi ekspansionsbeholderen i et T-stykke nedenunder. For at begrænse vandgennemstrømningen har jeg sat en gulvvarmetermostat på returløbet fra ekspansionsbeholderen.

Jeg har sat en automatisk udluftningsventil op bag ved fyret. Det eneste nemme sted jeg kunne komme til, var på fremløbsrøret lige udenfor fyret inden vandet løber nedad i et T-stykke.

Umiddelbart lyder det vel som en god idé, men man kan høre at der er luft i anlægget ude ved fyret.

Er det fordi udluftningsventilen ikke fungerer, eller er det fordi der måske er vacuum i returløbet (og der derfor bliver suget luft ind i returløbet)?

jeg har lidt svært ved at forestille mig at det skyldes at der bliver suget luft ind, for så skal der vel suges meget luft ind hele tiden for at give så meget lyd i rørene (hvis man antager at udluftningsventilen virker)....?!

Hvordan checker jeg om udluftningsventilen virker? (Det er sådan en lille cylinder med en flyder indeni.)

Nogle gode forslag?

M.v.h.
Morten

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du monteret udluftnings ventilen rigtigt ? Beholderen skal pege opad med luft hullet øverst, ellers virker den omvendt.
Kan du have luft i kedlen?

Min pumpe skurrede efter at jeg havde fyldt vand på, hvilket skyldtes at der var luft i kedlen.

 

 

 

Der sidder ikke en luftskrue på kedlen under toppen af kappen ? gør der på nogle kedler, især hvis fremløb fra kedlen ikke sidder helt i toppen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis