El-håndklædetørrer i stedet for radiator?

Kan man anvende en el-håndklædetørrer som en radiator? Nu tænker jeg rent økonomisk og praktisk. Jeg har i gang med at renovere badeværelset og vil hellere have installeret en el-håndklædetørrer end en radiator, hvis det selvfølgelig kan lade sig gøre.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer jo an på hvad opvarmningsform du har i forvejen, men alt andet end el som opvarmning er umidbart billigere (med mindre vi snakker varmepumpe) men en håndklæde tørrer på centralvarme og så gulvvarme, så skulle det være det. men kun en håndklæddetørrer som eneste varmekilde er IKKE nok.

Mvh
Dennis
Hvad med en vertilkal radiator, det kan nu se ganske pænt ud :-) søg på google
Renovere badeværelse ?

Op med gulvet og varme i - nu du er i gang - så kan du samtidigt smide et ordentligt lag isolering i gulvet- en større omgang,ja - men det er vel nu eller aldrig

hvis du gør det skal du huske at rionettet skal " jordes " med en beskyttelsesleder til en beskyttelsesleder i den faste installation eller et jordspyd.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Problemet er bare, at vi har lagt cementen. Så det har ikke været helt gennemtænkt Man kan vel ikke lægge gulvvarme oven på cementen?
Annonce
Det kan du faktisk godt - der findes noget der ikke er så tykt - men det bliver dyrere nu end hvis det var gjort inden slidlaget blev lagt.

Jeg er ikke ekspert - så du er nok nødt til at rådføre dig med en VVS'er eller et af de andre kloge hoveder herinde - men jeg har læst et sted at 3 - 5 cm er nok - det skal der så være plads til.

Jeg ved godt hvad jeg ville - ofre de penge og få det gjort.

For 2 år siden renoverede jeg og en købt blikkenslager badeværelse - der var gulvvarme i forvejen - men gulvet kom op og 300 mm flaningo under - sikke et hul !!

Radiatoren er så væk

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja.. Det er også lidt ærgerligt, at vi ikke havde tænkt på det før.. Så må jeg nøjes med en lille radiator i hjørnet.
Nej nej nej....

Gå endelig ud og køb en stor flot håndklædetørrer. Sådan en der løber vand igennem!

Så køber du nogle propper til den, en trykventil og en "dypkoger" til den på nogle hundrede watt. Dypkogeren kan du bl.a. købe i Bauhaus. Fyld håndklædetørreren op med alm. kølervæske, og sæt dypkogeren til et 24-timers ur, så den er tændt fra kl. 5-7 om morgenen.

Det fungerer fint, og du har en stor håndklædetørrer der også virker om sommeren hvor du har slukket for varmen i hele huset.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis