Ventil under vask vil ikke åbne igen

Hej

Har lige monteret en ny bundventil i min ene vask (hvilket var en større omgang eftersom vasken var af tvivlsom kvalitet og derfor pilskæv hvor pakningen skulle sidde). Grundet lidt problemer var jeg nødt til at lukke de to ventiler (hvad hedder de egentlig?) under vasken, skrue amaturet af og pille vasken ned. Det endte med at jeg fik tætnet bundventilen, men efter endt montering af vasken, kan jeg nu ikke få koldt vand ud.

Jeg har åbnet ventilen helt, men ingenting sker der. Der er tale om et rundt håndtag (med en masse riller som grip) man drejer på for at åbne. I enden af håndtaget er der en lige-kærvet skrue. Hvad kan være gået galt og kan jeg lave det uden at skulle skifte den? og hvad er den lille skrue i enden egenlig til?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Disse haner hedder afspæringshane eller nielhane. Den type du beskriver , ville jeg mene at det lille dreje håndtag er "drejet over "
Det er af plast og monteret fast med den lille skrue i enden du nævner. skru du blot den ud og find en polygriptang fren og drej direkte med spindelen der sidder inde bag ved, så skulle vandet nok komme igen.
Hvis du ikke kan få den til at åbne er det nok en ny der skal til, der skal du blot lukke ved vandmåleren og tage trykket på vandet på en anden hane, og så skrue den ud af vægen og i med en ny ;-) Håber det hjalp
Mvh
Dennis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis