Fugt

Hej,

For to år siden købte jeg et hus på landet. Bryggerset var råt (rå betonvæg og betongulv) da vi flyttede ind og vi vidste at det skulle laves fra bunden af på et tidspunkt. Den forrige ejer har fjernet klinker på vægge og gulve og fjernet tapet fra væggene, endvidere har han fjernet loft og isoleret det på ny.

Det lyder jo altsammen godt, men...

nederst på en af ydrevæggene er der opstået skimmel-fugt nederst på væggen. (Ca. 20 cm op) Om efterår og vinter ligger der vand på gulvet langs væggen. Der er ingen gulvvarme, men en radiator. Endvidere har pudset på denne væg løsnet sig og jeg kan derfor ikke hænge noget op på den.    

At der skal gøres noget er ikke spørgsmålet. Spørgsmålet er hvad og hvordan jeg skal gribe det an.

Er der nogen som vil hjælpe mig at analysere problemet og evt. komme med løsningsforeslag?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for en tupe væg? er den af mursten?

Det kan jo være en sætningsrevne som er skyld i at der komme fugt i din væg, der er dog også den mulighed at det kommer op nede fra.
Er taget tæt ??

Umiddelbart synes jeg det lyder til at der løber vand ned i væggen ovenfra, - der kan ikke trække så meget vand op gennem fundamentet, at det giver vand på gulvet, - medmindre at gulvet er under terrænnet udenfor.

Start med at tjekke tag og tagrender, for hvis pudset løsner sig på væggen så langt op at du ikke kan hænge noget på den, så tror jeg bestemt at vandet kommer ind ovenfra.
Det lyder voldsomt at der direkte står blank vand på gulvet - noget er HELT galt!
Tegninger og billeder ville være en god ting og forøge chancerne for et kvalificeret svar.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis