De rigtige koblinger

Hej folkens

Så har jeg fået samlet det 4-aksede kit fra HobbyCNC med 325oz-in steppere. Jeg har desværre ikke fået det testet på en computer endnu, da jeg mangler en parallelport. Ved hjælp af et par kontakter på parallelportkablet, har jeg dog fået testet at stumperne lader til at virke

Jeg har efter hånden bestemt mig for, at købe følgende kit til linær bevægelse:
http://cgi.ebay.com/linear-rails-SB...1120wt_733

Der er dog ikke fleksible koblinger med til kittet, og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilke der er de rigtige til kittet og mine motorer. Så jeg håber at en af jer kolge mensker kan hjælpe?

Der står desuden på e-baysiden, at hvis man kombinerer køb af koblingerne med en anden ordre, skal man kun betale en forsendelse. Men en rookie som mig ved ikke hvordan man kombinere ordre på e-bay, -så er der nogen der kan hjælpe?

Træstøv
Hej folkens Så har jeg fået samlet det 4-aksede... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også købt et komplet custom sæt hos LinearMotionBearing og var meget tilfreds med kvaliteten af delene UNDTAGET de flexible koblinger. De knækker simpelthen for et godt ord, og hvis man kigger lidt på tværsnittet af "fjederen", så forstår man godt hvorfor. Efter at have knækket koblingerne på både X-, og Y-aksen sendte LinearMotionBearing gratis nogle nye, men med samme resultat. Herefter købte jeg et par klokoblinger, og så har der ikke været problemer siden.

God arbejdslyst med CNC byggeriet.

- Michael Hammer

Michael Hammer

www.HammerModels.com

Ha, ha...

Godt spottet, Adam. Du har fuldstændig ret. Mine gamle fjeder-koblinger blev smeltet om til lejeblok for min fræsespindel, og nu har jeg glæde af dem næsten hver dag.
Spindlen kører iøvrigt fremragende, selvom den "kun" har rulleskøjte kuglelejer

God weekend.


Michael Hammer

www.HammerModels.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis