Tillæg for kørsel ved el-arbejde

Hej
Vi har lige fået skiftet vores HFI ud med et HPFI. El-installatørens bud var i omegnen af 1100-1200 kr. Jeg står nu tilbage med en regning på 1926 kr.??? El-installatøren har taget 3 timer for udarbejdet hvilket vi ikke forstår da vi kun registrerede at han var der i 2 timer! Noget af tiden brugte han også på at lede efter en fejl som blot var en sprunget sikring Som jo bør tjekkes først. Jeg ringede efterfølgende og fik fortalt at der også er kørsel med i regningen. Jeg benyttede denne installatør da han også var med til at installere vores jordvarme, men havde jeg vidst om kørsel kunne jeg lige så vel ha' brugt en lokal! Men hvad kan jeg forvente i disse nedgangstider? Og hvor meget må man tage for kørsel etc.?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En håndværker vil da også have løn for den tid han sidder i en bil og ikke kun for den tid, han opholder sig på arbejdsstedet.

Hvis det er prisen incl. materialer og MOMS, så virker det da absolut rimeligt.

Det kommer jo lidt an på hvordan man har fået tilbud. Har du spurgt på PRIS eller har der spurgt på komplet installation incl alt.
Bliver han spurgt om PRIS giver han selvfølge prisen på selve installationen, han kan jo hverken vide om det er hans nabo eller det er i skagen eller gedser arbejdet skal laves. MEN jeg synes personligt stadig han burde have oplyst kørselsprisen


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej

Jeg er selv elektriker og hvis en kunde spørger mig om en pris på en stikkontakt mm. så tager jeg ikke kørsels tiden med.. Kan godt være det er forkert, men er aldrig blevet fejltolket...

Selvfølgelig skal der betales for kørsel, men at han bruger 2 timer på at skifte et HFI relæ til et HPFI relæ og en sikring syntes jeg lyder i overkanten.

Uden selvfølgelig at vide had fejlen har været..

Vil mene jeg i løbet at en halv time kunne have skiftet relæet og være klar til at køre igen..

Jesper Pedersen

Man kan tage hvad man vil for kørsel inden for rimelighedens grænser. nogle har en start pris som indeholde f.eks. 20km kørsel.
andre kører med en kørsels timetakst og andre igen kører per km.
Bliver man ringet op og en kunde beder om en pris på f.eks. skift af fejlstrøms afbryder mangler kunden en masse relevante oplysninger før man kan give sin pris.

Jeg vil mene at et sted imellem 1 og 1½ time er meget fair for skift af fejlstrøms afbryder hvis man ikke kan komme til at slukke strømmen let.
Klipper man plumben på måler og slukker så bør det kun tage en time.


Jacob
Annonce
]hvis man ikke kan komme til at slukke strømmen let.
Klipper man plumben på måler og slukker så bør det kun tage en time.


Det bør man som hovedregel altid... Ellers bliver det jo LAUS arbejde og så skal man være 2 personer om det....

Mvh Kenned

Montør Elforsyning/Superhelt

SÅ vidt jeg husker SKAL man ikke være 2 bare fordi det er laus. Det er selvfølgelig en rigtig god ide, men det er en anden sag.  er kravet ikke at man Skal være 2, når det er over 63A der arbejdes med. Det er i hvert fald sådan jeg husker det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis